پای هوش مصنوعی به اپل باز شد

اپل برای ورود به میدان رقابت هوش مصنوعی در حال مذاکره با ناشران بزرگ و سازمان‌های خبری است تا از محتوای آنها برای آموزش سیستم هوش مصنوعی که در حال توسعه است، استفاده کند.
تصویر پای هوش مصنوعی به اپل باز شد

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از انگجت، مؤسسه مطبوعاتی نیویورک تایمز یکی از مراجعی است که اپل قرار است با آنها در این زمینه شروع به همکاری کند. البته اپل قصد ندارد محتوای آنها را رایگان دریافت کند. به‌گفته نیویورک تایمز آنها یک قرارداد چند ساله به ارزش ۵۰ میلیون دلار برای عقد قرارداد پیشنهاد کرده‌اند.

البته برخی از ناشران، نگران عواقب استفاده از مقالات خبری‌شان توسط اپل هستند. آنها فکر می‌کنند اجازه استفاده از این مقالات می‌تواند منجر به مشکلات قانونی شود. نگرانی دیگر سازمان‌های خبری، زیاد شدن رقابت در این زمینه است. تایمز می‌گوید که سال‌هاست مدیران ارشد این شرکت در مورد اینکه کجا می‌توانند داده‌ها را برای توسعه هوش مصنوعی مولد دریافت کنند، در حال مذاکره هستند.

پیش از این شرکت‌های دیگری که دارای هوش مصنوعی مولد خودشان بودند به سرقت محتوا و استفاده از آن برای آموزش محصولات خود بدون رضایت صریح سازندگان و دارندگان حقوق متهم شده بودند. به عنوان مثال، شرکت OpenAI با چندین پرونده قضایی درگیر است که آن را متهم به استفاده از دارایی های معنوی دیگران می کند.

یکی از این شکایت‌ها توسط رمان‌نویسانی از جمله جورج آر.آر. مارتین و جان گریشام مطرح شد، در حالی که دیگری توسط نویسندگان غیرداستانی مطرح شد که می‌گویند OpenAI و مایکروسافت با برداشتن بدون اجازه مجموعه‌ای از آثار آنها، کسب‌وکاری به ارزش ده‌ها میلیارد دلار راه انداخته اند.

منبع: همشهری آنلاین

573389