ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً موضوع افزایش بهای اینترنت را پیگیری می‌کنیم و از وزارت مربوطه و دولت می‌خواهیم تا نسبت به اصلاح این تعرفه سریعاً اقدام کند تا هزینه‌های مازادی بر مردم تحمیل نشود.
سایکی یک مأموریت مدارگردی برنامه‌ ریزی شده‌ است که با مطالعه سیارک فلزی سایکی ۱۶، منشأ هسته‌های سیاره ای را کشف خواهد کرد.
وزیر اسبق ارتباطات معتقد است زمانی که تورم در کشور ما ۳۰تا ۴۰ درصد است، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت اینترنت طی چند سال، ثابت نگه داشته شود؛ لذا در یک تورم ۴۰ درصدیانتظار افزایش قیمت، متناسب با نرخ تورم می‌رود.

همراه اول به عنوان حامی رسمی فدراسیون ناشنوایان معرفی شد، کاروان اعزامی ایران به المپیک ناشنوایان 2022 راهی برزیل می شود.
به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛

بذر برگزاری جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات کاشته شد

نشست شورای سیاستگذاری جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات امروز با حضور قائم‌مقام همراه اول، مدیران مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول، اعضای هیأت‌مدیره سندیکای مخابرات و شرکت‌های بزرگ فناور در صنعت ارتباطات برگزار شد.
صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه اپراتور‌ها برخی بسته‌های ارزان‌قیمت خود را که زیر قیمت کف، ارائه می‌کردند، حذف کرده‌اند گفت: برای افزایش قیمت بسته‌ها، مقررات سختگیرانه‌ای در نظر می‌گیریم.
از زمانی که اینترنت با به عرصه جهان گذاشته است با محبوبیت بیشتری روبه رو شده است بطوریکه توانسته تمامی ابعاد زندگی ما را پوشش و آنها به زندگی مدرنی تبدیل کند. از موضوعاتی که تغییرات جامعی در آن رخ داده است، تبلیغات است.
درحالی‌که طی روزهای اخیر کاربران نسبت به تغییر بسته‌ها و تعرفه‌های اینترنتی و افزایش هزینه دسترسی به اینترنت انتقاد کرده‌اند، وزارت ارتباطات از اقدام اپراتورها دفاع کرده است. رئیس رگولاتوری در مصاحبه‌ای گفته تغییرات انجام‌شده در چارچوب مقررات دولت است. در همین حال کارشناسان معتقدند صرف افزایش تعرفه اینترنت، چالش‌های اساسی بازار اینترنت را رفع نخواهد کرد.
این روزها حتما هنگام خرید بسته های اینترنتی متوجه گرانی ۶۰ درصدی آن هاو حذف بعضی از امکانات مثل اینترنت شبانه و بلند مدت شده اید و دیگر تمامی بسته های مدت دار خارج از اپلیکیشن های تعریف شده ارایه نمی شود؟ البته دو اپراتور پر طرفدار ایرانسل و و همراه اول تغییراتی گران قیمت در بسته های خود ایجاد کرده اند مهمتر اینکه نزدیک به ۹۵ درصد مردم ایران از مشترکان صد در صدی این دو اپراتور هستندو طبیعی است هرگونه تغییر در نحوه سرویس دهی ها با واکنش مشترکان روبرو شود.
اگر به دنبال روش پاک کردن حساب توئیتر خود هستید، این دانستنی فناورانه را بخوانید.
یک سهامدار شرکت توییتر از ایلان ماسک برای تاخیر در افشای سهام توییتر شکایت کرد.
بر اساس قانون تعرفه اینترنت برای سیم کارت دائمی بین ۳ تا ۴۰ هزار تومان است و اپراتور اجازه دارند، در این محدوده بسته اینترنتی تعریف کند.