ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رییس کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در آینده قطعا خواهیم دید که تصویب این یک طرح به تنهایی به چه میزان در رشد مهاجرت از کشور تاثیر خواهد داشت.
اپ «تروث سوشال» دونالد ترامپ در اپ استور اپل عرضه شد، برخی کاربران برای ثبت حساب کاربری در این شبکه اجتماعی با چالش روبرو بودند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید طرحی نو دراندازیم و علاوه‌ بر توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه، زیرساخت‌های شبکه ارتباطات ثابت را که دارای عقب‌ماندگی چنددهه‌ای است، جبران کنیم.
در هفته گذشته موافقان محدودسازی اینترنت با راه‌اندازی جوی رسانه‌ای طرح صیانت را در مرحله نهایی‌شدن و ارسال به شورای نگهبان عنوان کردند اما در تازه‌ترین اظهار‌نظر، غلامرضا نوری‌قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال آیا طرح صیانت قابلیت اجرا دارد یا خیر؟! گفته است: طرح صیانت از صحن علنی به کمیسیون مشترک ارجاع و مقرر شد یک کمیسیون تخصصی برای بررسی جزئیات این طرح تشکیل شود.
در جریان انتخابات ۱۴۰۰ نامزدهای انتخاباتی به‌طور معمول قول‌ها و وعده‌هایی می‌دادند. قابل انتظار است که برخی وعده‌ها مبهم یا حتی فراتر از ظرفیت وعده‌دهنده یا واقعیات باشد، ولی اگر وعده‌های روشن و قابل اجرایی دادند که در عمل نه تنها به سوی تحقق آن حرکت نشد که خلاف آن وعده رخ دهد، در این صورت آنها را چگونه باید تحلیل کرد؟ برای نمونه وعده‌هایی درباره بورس و رونق آن داده شد که اکنون خلاف آن در جریان است. این وعده‌ها را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟ آیا دروغ بود یا صادقانه و ناشی از بی‌اطلاعی نسبت به بورس؟ یا نمونه دیگر و مهم‌تر اینترنت بود.
زمستان که با خبر خوش رد طرح صیانت در مرکز پژوهش‌های مجلس به دلیل ایرادات فراوان و‌ مواد خلاف قانون اساسی آن شروع شد، قرار است با تصویب طرح مد‌نظر موافقان محدودسازی اینترنت به پایان برسد.
عضو کمیسیون مشترک اظهار داشت: تعداد مخالفان زیاد نیست و انشاالله کلیات طرح تصویب می شود.
اینستاگرام به قابلیت جدیدی به نام «Private Story Likes» یا «لایک کردن استوری به صورت خصوصی» مجهز شده که امکان لایک کردن مستقیم استوری را با ضربه زدن روی آیکون قلب برای کاربران فراهم می‌‌کند.
ردمی به صورت رسمی از همکاری خود با تیم فرمول یک مرسدس AMG به عنوان شریک انحصاری در عرضه نسخه محدودی از گوشی هوشمند سری ردمی K۵۰ با نام احتمالی ردمی K۵۰ مرسدس F۱ خبر داد.
پس از مشکل مردم برای دریافت پیامک رمز دوم پویا، برخی از کاربران از کلاهبرداری با این رمز می‌گویند؛ اما بانک مرکزی این موضوع را تکذیب کرد و به دارندگان حساب گفت که اطلاعات پیامکی را بررسی کنند.

خرید گوشی از مهمترین مسائلی است که باید در انتخاب آن دقت کنیم. در این مطلب قصد داریم نگاهی به ۳ گوشی تازه وارد بازار موبایل ایران بیندازیم و ارزش خرید آنها را بررسی کنیم.
رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم گفت: باید در شبکه مخابرات و اینترنت روز به روز گسترش خوبی شاهد باشیم. اگر ما امروز، فردا و چند ماه آینده این بستر را گسترش ندهیم و ظرفیت را بالا نبریم یعنی عقب‌گرد کرده‌ایم و توانمندی شبکه ما امروز نسبت به دیروز ضعیف‌تر شده است.