ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

بر اساس قانون تعرفه اینترنت برای سیم کارت دائمی بین ۳ تا ۴۰ هزار تومان است و اپراتور اجازه دارند، در این محدوده بسته اینترنتی تعریف کند.
انکار نقش دانش در توسعه اقتصاد، قطعا نابخردانه‌ترین رفتار در عصر حاضر است و تاکید دانشمندان و اقتصاددانان بنام جهان بر تاثیرگذاری این مولفه از قرون گذشته، جایگاه این مولفه تاثیرگذار را تثبیت می‌کند. اقتصاد دانش‌بنیان، در گام‌های آغازین خود به تولید علم و تجهیزات فناورانه، بسترسازی برای شکل‌گیری زیست‌بوم نوآوری و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فناور و خلاق می‌‌‌پردازد، بر همین اساس علم را به ثروت تبدیل کرده و ارزش‌افزوده در اقتصاد تزریق می‌شود. در مرحله تولید علم به ثروت، یک زنجیره وجود دارد که اگر تمام اجزای این زنجیره به‌درستی کنار یکدیگر قرار داده شوند، موجب تولید محصول اعم از کالا و خدمت می‌‌‌شود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه اجرایی شدن ۷۰ درصد شبکه ملی اطلاعات در سال جاری یکی از برنامه‌ریزی‌هایش است، گفت: تلاش می‌کنیم که در سال جاری یک واحد درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی افزوده شود.
همزمان با سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول با همکاری انجمن علوم مهندسی برق ایران رویداد «جایزه رساله برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات» را برگزار می‌کند.
روش های کاربردی جلوگیری از هک و افزایش فالوور؛

با این ترفندهای اینستاگرامی آشنا شوید

در این بخش از مجله پرسون ترفندهای اینستاگرامی برای افزایش فالوور و جلوگیری از هک شدن پیج اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد. اگر به دنبال رشد نام تجاری و افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید، این مقاله را از دست ندهید!
کارشناسان شورای فناوری مجله فوربس، تحولات اخیر امنیت صنعتی و تجاری در حوزه فناوری را بررسی کرده و درباره انقلاب پیش‌رو در امنیت سایبری پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند. آنها به تکنولوژی‌های جدید و چالش‌های امنیتی تازه‌ای که با خود می‌آورند، اشاره کرده و پیشنهادهایی برای محافظت بهتر به مدیران شرکت‌های فناوری داده‌اند.
مشکلات اینترنتی و سرعت و کیفیت پایین، در ماه‌های گذشته علاوه بر اعتراض کاربران اینترنتی، واکنش مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حتی نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است.
سخنگوی شرکت مخابرات:

اینترنت گران نشد

«صادق عباسی شاهکوه» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور پیش از این اعلام کرده بود که نظام تعرفه‌ای در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (ict) نیاز به بازنگری جدی دارد. سال ۱۴۰۰ برای این کار محدودیت قانونی داشتیم، اما امسال فضا برای اصلاح تعرفه ها به شکل مناسب فراهم است.

فیس‌بوک تلاش همه‌جانبه‌ای را برای حذف اخبار جنگ اوکراین که از طریق رسانه‌های داخلی روسیه منتشر می‌شود آغاز کرده تا روایت یک طرفه‌ای از این جنگ منتشر شود.