سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور:

در صورت گران‌فروشی یا حذف بسته‌های اینترنتی با این شماره تماس بگیرید

برخی از هموطنان از حذف برخی بسته‌های قبلی و یا تغییر قیمت بیش از ۳۴درصد گلایه داشتند که در پی آن، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد هیچ‌کدام از بسته‌هایی که طی ماه‌های گذشته در درگاه‌های فروش اپراتورها وجود داشته‌اند، حذف نشده‌ است و فقط همگی در سقف ۳۴درصد افزایش قیمت در دسترس کاربران قرار دارند.
تصویر در صورت گران‌فروشی یا حذف بسته‌های اینترنتی با این شماره تماس بگیرید

به گزارش سایت خبری پرسون، این تصمیم به‌ دنبال درخواست‌های متعدد اپراتورها در سنوات اخیر گرفته شد. در همین راستا پس از دریافت مستندات مورد نیاز از اپراتورها، جلسات متعددی در سازمان تنظیم مقررات به‌ عنوان نهاد ناظر دولتی بر عملکرد اپراتورهای ارتباطی برگزار شد. بررسی‌های کارشناسی حاکی از آن بود که در صورت تداوم وضعیت فعلی، آنها نه‌ تنها امکان توسعه شبکه را نخواهند داشت، بلکه امکان نگهداری شبکه فعلی را هم ندارند که در نتیجه کیفیت شبکه و خدمات آنها در ماه‌ها و سال‌های آتی قطعا روند نزولی پیدا می‌کند.

در نخستین روز تغییر قیمت، برخی از هموطنان از حذف برخی بسته‌های قبلی و یا تغییر قیمت بیش از ۳۴درصد گلایه داشتند که در پی آن، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد هیچ‌کدام از بسته‌هایی که طی ماه‌های گذشته در درگاه‌های فروش اپراتورها وجود داشته‌اند، حذف نشده‌ است و فقط همگی در سقف ۳۴درصد افزایش قیمت در دسترس کاربران قرار دارند. بررسی‌های انجام‌شده از وب‌سایت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل نیز حاکی از آن است که تمامی بسته‌های قبلی اکنون با افزایش حدود ۳۴درصدی در دسترس کاربران قرار دارند.

این اولین‌بار است که سازمان تنظیم مقررات در مقابل افزایش تعرفه اینترنت، تعهداتی را برای بهبود کیفیت شبکه موبایل (مانند افزایش ۳۰درصدی سرعت در لایه دسترسی، رسیدن به پوشش ۹۶درصدی اینترنت نسل چهارم، تحت پوشش قرار گرفتن حداقل ۱۰درصد از جمعیت کشور از اینترنت نسل پنجم و...) از اپراتورها اخذ کرده و حتی این تعهدات را ضمیمه پروانه فعالیت آنها کرده است تا از ضمانت اجرایی لازم هم برخوردار باشد.

همچنین وزارت ارتباطات هم اقدامات زیرساختی گسترده‌ای را مانند افزایش ۷۰درصدی ظرفیت شبکه زیرساختی کشور، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها و... را در سایر لایه‌های شبکه (مانند هسته و انتقال) در دست اقدام دارد تا توسعه همزمان اجزای مختلف شبکه، منجر به افزایش کیفیت چشمگیر تجربه کاربری هموطنان شود.

سازمان تنظیم مقررات از عموم کاربران خواسته چنانچه با افزایش قیمتی بالاتر از ۳۴درصد و یا با حذف بسته‌ای که در سال اخیر در درگاه فروش اپراتورها عرضه می‌شده است، مواجه شدند، موضوع را به سامانه شبانه‌روزی ۱۹۵ اطلاع دهند تا به‌ صورت فوری و خارج از نوبت به آن رسیدگی شود.

منبع: همشهری آنلاین

575569