ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وب سایت گم گشته اولین، معتبرترین و برترین وب سایت ایجاد شده برای یافتن گم گشته و گمشده های شما هم وطنان عزیز است. این وب سایت به صورت سراسری فعالیت خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهد و با دارا بودن نشان اعتماد الکترونیکی و عضویت در اتحادیه کشوری آماده پذیرش آگهی های مفقودی و جستجوی گمشده های شما عزیزان می باشد.
"یوتیوب گو" (YouTube Go) که نسخه سبک اپلیکیشن اصلی یوتیوب گوگل بود اما اکنون زمان خداحافظی با این اپلیکیشن فرا رسیده است.
به مناسبت عید فطر صورت گرفت؛

عرضه شماره های رند توسط همراه اول

به مناسبت عید سعید فطر همراه اول شماره های رند خود را به مدت 10 روز بر روی سامانه برگزاری مزایده آنلاین قرار داد.
بسیاری از کاربران طعمه سواستفاده‌کنندگان مجازی از حساب‌هایشان هستند، برای جلوگیری از این موضوع راهکارهایی ارائه شده است.
ترامپ می‌گوید علیرغم خرید توئیتر توسط ایلان ماسک، او از Truth Social خارج نخواهد شد.
کمپانی موسیقی ابری در بیانیه ای اعلام کرد که TME به طور مکرر و به شکلی “غیرقانونی” آهنگ های “غیر مجاز” را در پلتفرم های مختلف پخش موسیقی TME پخش کرده است.
ایلان ماسک که خود را مدافع سرسخت آزادی بیان می‌خواند، از نظارت بر محتوا در توییتر انتقاد کرده و می‌خواهد الگوریتم اولویت دهنده توییت‌ها، عمومی باشد و با دادن قدرت بیش از حد در این سرویس به شرکت‌هایی که تبلیغ می کنند، معترض است.
شرکت توییتر اعلام کرد مذاکرات با ایلان ماسک را آغاز کرده است. این موضوع بعد از پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری او برای خرید کل سهام توییتر اتفاق افتاده است.
انتقادات هفته اخیر نسبت به گران شدن اینترنت، حالا با انتشار صورت‌های مالی شرکت ارتباطات زیرساخت ابعاد تازه‌ای یافته است. بر اساس این اسناد، دولت در این چند سال توانسته است درآمد قابل‌توجهی از این منبع به‌دست آورد؛ اما این انحصار به توسعه کافی زیرساخت‌ها منجر نشده و حالا بهبود اینترنت را در وضعیت بن‌بست قرار داده است.
در هفته‌های اخیر قیمت اینترنت در ایران به دلیل اقدام اپراتورها مبنی بر حذف بسته‌های ارزان‌قیمت و کاهش حجم برخی بسته‌ها، هزینه اضافی را به کاربران تحمیل کرده که این موضوع با انتقاد گسترده‌ای مواجه شده است.