گوگل: روابط عمومی دیجیتال را با لینک‌سازی اسپم اشتباه نگیرید!

جان مولر، وبمستر ارشد گوگل، نظر مثبت خود را در مورد یک استراتژی که متخصصان سئو برای جلب توجه مخاطب و لینک‌سازی طبیعی از آن استفاده می‌کنند، اعلام کرد.
تصویر گوگل: روابط عمومی دیجیتال را با لینک‌سازی اسپم اشتباه نگیرید!

به گزارش سایت خبری پرسون، جان مولر، وبمستر ارشد گوگل، نظر مثبت خود را در مورد یک استراتژی که متخصصان سئو برای جلب توجه مخاطب و لینک‌سازی طبیعی از آن استفاده می‌کنند، اعلام کرد. او در توییتر گفته است: من بعضی از چیزهایی که درباره روابط عمومی دیجیتال می‌بینم را دوست دارم؛ افسوس که اغلب با لینک‌سازی اسپم همراه می‌شوند. توجه به این موضوع به اندازه سئوی تکنیکال اهمیت دارد؛ گاهی شاید حتی بیشتر!

این هم آن توییت:

" I love some of the things I see from digital pr, it's a shame it often gets bucketed with the spammy kind of link building. It's just as critical as tech SEO, probably more so in many cases."

(@JohnMu) January 23, 2021

اما آیا این همه چیز است؟ نه اینطور نیست:

بله معمولاً نیازی به مقایسه کردن نیست. برای ساخت چیزی فوق‌العاده، به افراد زیادی با مهارت‌ها و تجربیات مختلف نیاز است.

"Yeah, there's generally no need to compare (sorry). It takes a lot of people with different skills & experiences to make something fantastic together."

(@JohnMu) January 25, 2021

بگذارید شما را به ۱۶ و نیم سال پیش ببرم؛ به سخنرانی ابتدایی دنی سالیوان (Danny Sullivan) در نمایشگاه قدیمی SES، جایی که او گفته بود سئو در آن زمان بسیار به روابط عمومی مربوط می‌شد. چیزی حدود دو دهه پیش! اما حالا روابط عمومی دیجیتال با سئو فاصله گرفته است.

در دنیای امروز نمی‌توان با لینک‌سازی مداوم و استفاده از نام برند در رسانه‌های مختلف، در روابط عمومی به موفقیت رسید. در عوض باید استراتژی جداگانه‌ای برای اقدامات روابط عمومی سازمان خود داشته باشید تا بتوانید شهرت بهتری را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید.

پی‌نوشت: تریبون اخیراً در زمینه روابط عمومی (Public relations) محصولات و خدمات متنوعی را ارائه کرده است و راهکارهای متنوع و جذابی در این خصوص برای شرکت‌ها و متخصصان این عرصه ارائه می‌دهد که در نوع خود در بین شرکت‌ها و آژانس‌های ارائه‌دهنده‌ی این خدمات در ایران کم‌نظیر است.

قبول سفارشات تولید محتوای روابط عمومی و خبری و انتشار آن در رسانه‌ها، برگزاری نشست خبری و تورهای رسانه‌ای و انتشار رپورتاژ آگهی در بیش از ۱۰ هزار رسانه داخلی و خارجی بخشی از خدمات این شرکت است. (آدرس سایت: www.triboon.net)

منبع: تریبون

597856