ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ایرانسل، همانند سال‌های گذشته، موفق به دریافت لوح‌تندیس «نشان ویژه روابط‌عمومی دیجیتال» و تندیس و لوح «جایزه ملی روابط‌عمومی برتر» از هجدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی و نوزدهمین جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران، با کسب بیشترین امتیازهای لازم از ارزیابی‌های تخصصی شد.

قسمت سوم پرونده‌های توییتر یا Twitter Files منتشر شده و شامل اطلاعاتی درباره وقایع منتهی به مسدودسازی دسترسی دونالد ترامپ از توییتر است. این اسناد گفت‌وگوهایی را نشان می‌دهد که میان مدیران توییتر و سازمان فدرال مثل FBI شکل گرفته بود و درنهایت اتفاقی تاریخی را رقم زد.
اپلیکیشن چینی وی‌چت از زمان کلید خوردن فیلترینگ، در لیست برنامه‌هایی بوده است که بارها در ایران فیلتر و رفع فیلتر شده است. اما این بار گزارش‌هایی منتشر شده است که خبر از رفع فیلتر دوباره این پلتفرم روی برخی اپراتورها و خدمات‌دهندگان اینترنت می‌دهد.
به‌دنبال ممنوعیت استفاده کارمندان دولت از تیک تاک در ایالت داکوتای جنوبی در آمریکا، حالا چین تایپه نیز نصب این اپلیکیشن چینی را به‌دلیل مشکلات امنیتی روی دستگاه‌های دولتی ممنوع اعلام کرده است.
نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: روشن نیست که دولت مطابق با کدام سازوکار می‌خواهد خسارت‌های وارده به کسب‌وکارها را جبران کنند درحالی‌که با کسری بودجه درگیر بوده و این پرسشی است که نمی‌توانم جواب روشنی به آن بدهم؛ همچنین دولت پیشنهاد حساب‌ شده‌ای برای جبران خسارت‌ها نداده و باید منتظر ماند و دید که دولت چه فرمولی برای جبران این خسارت‌ها در نظر گرفته است.
پرسون از یک درآمدزایی میلیاردی شرکت مخابرات گزارش می دهد؛

آبونمان قبض تلفن 20 هزار تومان / سکوت نهادهای نظارتی بر یک افزایش قیمت آشکار

موضوع دریافت آبونمان از قبوض تلفن ثابت یک از چالش های مورد بحث بوده و بسیاری از مشترکان از این هزینه دریافت شرکت مخابرات ناراضی هستند و این نارضایتی ماندگار مانده است.
مصوبه جدید رگولاتوری در مخالفت با رای شورای رقابت

چراغ سبز وزارت ارتباطات به افزایش هزینه تلفن ثابت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص حداقل نگهداری تلفن ثابت را برای اجرای مصوبه این ستاد در شهریور سال جاری، به مخابرات ابلاغ و با این کار مجوز نحوه تعیین حداقل هزینه تلفن ثابت را به این شرکت داد.