توسط وزیر ارتباطات صورت گرفت:

۲۰۰۴ اُمین سایت 5G ایران در کرمانشاه افتتاح شد

هزار و پانزدهمین سایت 5G ایرانسل در کشور (دوهزار و چهارمین سایت 5G ایران)، امروز در کرمانشاه توسط وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید.
تصویر ۲۰۰۴ اُمین سایت 5G ایران در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، عصر امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳، در آیین افتتاح پروژه‌‌های ارتباطی استان کرمانشاه، با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر امیر محمدزاده لاجوردی جانشین وزیر در امور ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، مهندس ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری، دکتر سید ابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان کرمانشاه، دکتر عابدین محمودی مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه، جمعی از مدیران استانی و منطقه‌ای، در محل پارک علم و فناوری کرمانشاه، ۱۰۱۵ اُمین سایت 5G ایرانسل در شهر کرمانشاه که ۲۰۰۴ اُمین سایت 5G ایران است، به بهره‌برداری رسید.

وزیر ارتباطات در این مراسم که مهندس علیرضا رفیعی مدیر ارشد منطقه غرب کشور ایرانسل نیز در آن حضور داشت، با اشاره به توسعه فناوری‌های ثابت و سیار در کشور که منجر به افزایش سرعت اینترنت شده است، گفت: در دولت سیزدهم در عین توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر که مسئله اینترنت را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند، بر توسعه آخرین فناوری نسل پنج ارتباطی در شبکه سیار که فناوری روز دنیا است نیز تمرکز کردیم و توانستیم تعداد سایت‌های 5G را تا ۲۰۰ برابر بیشتر کنیم. افتتاح این سایت نسل پنج ایرانسل که هفدهمین سایت نسل پنج در استان کرمانشاه است نیز در همین راستا قرار دارد. در حوزه توسعه ارتباطات روستایی نیز خوشبختانه تا کنون بیش از ۹۷ درصد از روستاهای استان با کار جهادی، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و تنها ۴۵ روستا باقی مانده است.

استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به جهاد بزرگ توسعه ارتباطات در دولت سیزدهم گفت: این تحول بی‌نظیر در عرصه ارتباطی، با تلاش افراد زیادی حاصل شده که خدمتی ماندگار را برای کشور و استان کرمانشاه، خلق کرده است. با توجه به مجموعه بررسی‌ها و نیازسنجی‌ها در استان کرمانشاه و از ابتدای دولت سیزدهم، برای ایجاد اشتغال مفید و مولد نیاز به زیرساخت داشتیم که به همت دولت سیزدهم و با نگاه خدمت صادقانه‌ای که مستقر بود، این مجموعه زیرساخت‌ها ایجاد شد و سکویی را آماده کرده تا شکوفایی‌های ارزشمند بعدی رخ دهد. در حال حاضر و به طور میانگین، دسترسی به ارتباطات پایدار در استان، به بیش از ۷۰ درصد رسیده که عرصه‌هایی برای اشتغال و بعد از آن، بهره‌برداری‌های فرهنگی، علمی، سلامت، سبک زندگی و … به وجود آورده است.

در این مراسم همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان کرمانشاه، ضمن ارائه آخرین امار توسعه همه جانبه ارتباطات در استان، از توجه ایرانسل به توسعه زیرساخت ارتباطی در کرمانشاه، شامل توسعه سایت‌های نسل چهار و نسل پنج، تقدیر کرد.

در مراسم امروز با افتتاح هزار و پانزدهمین سایت نسل پنج ایرانسل، تعداد سایت‌های 5G در کشور به ۲۰۰۴ رسید. همچنین در ادامه این افتتاح و با انجام تست سرعت، سرعت دانلود نزدیک یک گیگابیت بر ثانیه (۹۱۵ مگابیت بر ثانیه)، در بستر شبکه نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل به ثبت رسید.

ایرانسل پیش از این، در تیرماه ۱۴۰۳ و در جریان نمایشگاه الکامپ، موفق شد با انجام تست سرعت در شبکه ۵.۵ تلفن‌همراه، رکورد سرعت بالاتر از ۸ گیگابیت بر ثانیه را به ثبت برساند تا بار دیگر رکورد سرعت اینترنت در ایران را جا‌به‌جا کند.

ایرانسل اولین بار در ایران، دی ماه سال گذشته و در جریان نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳، از شبکه نسل پنج تلفن‌همراه در حالت مستقل (5G-SA یا 5G Standalone)، رونمایی کرد. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنج در ایران، که از سال ۱۳۹۵مطالعه روی 5G را با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی آغاز کرده و در سال ۱۳۹۶، توانسته بود نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنج تلفن‌همراه را در حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات انجام دهد، با پیشتازی در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی دنیا، در اول مرداد ۱۳۹۹، موفق شد نخستین سایت تجاری 5G ایران را توسط رئیس جمهور وقت و به صورت آنلاین، راه‌اندازی کند. در ادامه، سایت‌‌های جدید نسل پنج ایرانسل، یکی پس از دیگری، در جای‌جای ایران قد برافراشتند و با افتتاح سایت 5G کرمانشاه، تعداد سایت‌های نسل پنج ایرانسل، به عدد ۱۰۱۵ رسید

منبع: روابط عمومی ایرانسل

727973

مطالب مرتبط