پایش مواد غذایی و نوشیدنی موکب‌ها در اربعین

یکی از شرکت‌های ارائه‌ دهنده‌ خدمات، به منظور جلوگیری از انتقال آلودگی و بروز مسمومیت غذایی در زوار اربعین، به موکب‌ها خدمات آزمایشگاهی ارزیابی بار میکروبی و شیمیایی برای پایش کیفیت مواد غذایی و محیطی ارائه می‌دهد.
تصویر پایش مواد غذایی و نوشیدنی موکب‌ها در اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون، عرفان آقاجانی از محققان این شرکت گفت: زمینه خدمات این شرکت ارائه خدمات آزمایشگاه در حوزه ارزیابی پایش سلامت مواد غذایی، محیط و سلامت و بهداشت عمومی است و ما در مراسم اربعین قصد داریم با استقرار چند مرکز در کشور عراق و مرز ایران، مواکبی را که مواد غذایی و نوشیدنی توزیع می‌کنند، پایش کنیم.

وی افزود: با توجه به فصل گرما که امکان رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها زیاد است، اقدام به پایش مواد غذایی مواکب‌ می‌کنیم تا مواد غذایی سالم به دست زوار برسد. پایش محیط تهیه و عرضه مواد غذایی از دیگر خدمات ما به شمار می‌رود.

آقاجانی با بیان اینکه در این پایش‌ها، میزان بار میکروبی اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: برای این منظور در دو حوزه میکروبی و شیمیایی مواد غذایی، محیط و پرسنل تست‌های مختلفی را تهیه کردیم تا مسمومیت‌های غذایی به زوار انتقال نیابد.

این محقق خاطر نشان کرد: از آنجایی که ما همکار سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو هستیم‌، بر اساس پروتکل‌های این سازمان‌ها اقدام می‌کنیم و بر این اساس ما در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت تضمین لازم برای سالم بودن محیط و مواد غذایی را ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اجرای این تست‌ها در موکب‌ها، گفت: در سال جاری با بسیاری از موکب‌ها وارد مذاکره شدیم و استقبال خوبی داشتند و بر اساس فضاهایی که به ما اختصاص می‌دهند، در نقاط مورد نظر مستقر می‌شویم.

آقاجانی اضافه کرد: این تست‌ها برای ارزیابی کیفی همه انواع مواد غذایی همچون گوشت، برنج، غلات، حبوبات، مواد افزوده و نوشیدنی است، به ویژه آب آشامیدنی چرا که انتقال آلودگی از طریق آب آشامیدنی نسبت به سایر مواد غذایی که پخته می‌شوند، بیشتر است.

منبع: ایسنا

729406