ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شرکت ارتباطات سیار ایران نوزدهم مردادماه با «برقراری ارتباطات سیار» گره خورده است؛ از این جهت که عرضه نخستین سیمکارت در ایران، با واگذاری 4 سیمکارت به نهاد ریاست جمهوری انجام شد.

طرح انتخاب رشته «قطب‌نما» ویژه مدال‌آوران المپیادی کشور، به همت آکادمی همراه اول و متفاوت با انتخاب رشته‌های رایج در تابستان ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.
واتس‌اپ طی خبری اعلام کرد که کاربران حالا می‌توانند حتی پس از دو روز امکان حذف پیام‌های قبلی خود را داشته باشند.
در دنیای فناوری، نام‌های زیادی که بزرگتر از سامسونگ باشند، وجود ندارند. این غول فناوری محصولات متنوعی از تلفن‌های هوشمند گرفته تا یخچال، تولید می‌کند اما نام سامسونگ از کجا آمده است و آیا معنای خاصی دارد؟
محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به پیشنهادی که در دوران وزارتش دریافت کرده بود در توئیتی نوشت: به نظر می رسد که دنبال ساخت USB ملی هم بروند، اما جای شکل مستطیلی درگاه اتصال، آن را سه ضلعی و مثلثی در بیاورند.
یک نوع بدافزار به نام «Octo» می‌تواند گوشی هوشمند اندرویدی را در حین کار خودش روشن نگه دارد تا ضمن دستکاری مجوزها، هشدارهایی را که ممکن است گوگل پلی درخصوص فعالیت مخرب و خطرناک می‌دهد را خاموش کند.

یک کارشناس شبکه در خصوص اختلال های اخیر اینترنت گفت: اگر انحصار برداشته شود و اپراتورها بتوانند شبکه فیبر خود را ایجاد کنند و سرویس اینترنت خود را بگیرند، مطمئنا اجازه نخواهند داد که کاربران چنین اختلال‌هایی را تجربه کنند.

متا به دلیل جمع آوری داده های بیماران بدون رضایت آنها به نقض قانون متهم شد.
وزیر ارتباطات درباره اختصاص اینترنت رایگان به سه دهک جامعه، گفت: حدود یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند و بسته 40 گیگ برای آنان از ابتدای مردادماه فعال شده و تا پایان سال مهلت دارد و بسته‌ی تخصیص به آنان برای سال آینده نیز 50 گیگ است.