ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ایلان ماسک، اپل را متهم کرد که تهدید کرده است توییتر را از فروشگاه برنامه اپ استور حذف می‌کند اما به دلیل آن اشاره نکرد.
برنامه Factinsect محتوای متنی مشکوک را با رسانه‌های با کیفیت انتخاب شده مقایسه می‌کند. حتی اگر متن‌ها متفاوت باشند، هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که متون همدیگر را تایید می‌کنند یا در تضاد هستند. کاربران در عرض چند ثانیه نشانه واضحی از اعتبار اطلاعات دریافت می‌کنند.
خراسان نوشت:بحث «اینترنت طبقاتی» یا «اینترنت تخصصی» از سال‌ها پیش مطرح بوده است. با این حال طی یکی دو ماه اخیر و فیلترینگ گسترده پلتفرم‌های بین‌المللی، بار دیگر صحبت از اینترنت طبقاتی شده است.
رئیس کمیته امور قضایی سنای آمریکا در نامه ای به ایلان ماسک از او خواست یک ارزیابی تهدید از وضعیت امنیت فعلی توییتر و سیستمهایش به منظور حمایت بهتر از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران آمریکایی انجام دهد.
شورای رقابت، پرونده تخلف شرکت مخابرات را به دادسرا فرستاد

دعوای دولت با دولت

خراسان نوشت: شورای رقابت روز گذشته خبری عجیب را منتشر کرد و مدعی شد که مخابرات برای دقایقی تلفن های این شورا را قطع کرد. اقدامی که این شورا از آن به عنوان «تلافی عجیب مخابرات» نام برد و پیگیری های ما به بهانه این اتفاق هم با این خبر همراه بود که پرونده مفتوح مخابرات در این شورا به قوه قضاییه ارسال شده است.