ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دنیای اقتصاد نوشت: درحالی که تا همین چند هفته پیش سیاستگذاران بر جزئی بودن محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت کشور تاکید کرده و مدعی کفایت پلتفرم‌های داخلی در پاسخ به نیاز کاربران بودند، اخبار جدید حاکی از آن است که مکررا بر تعداد گروه‌های مستثنی شده از این محدودیت‌ها افزوده می‌شود.
وزیر ارتباطات گفت: مقام معظم رهبری نیز پیش از این فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزو حریم خصوصی دانستند و تاکید کردند که باید حفظ شود. در همین راستا در لایحه‌ای که در حال آماده‌شدن است، تدابیری برای حفاظت از داده‌های مردم در پلتفرم‌های داخلی پیش‌بینی شده است.
واتساپ به‌زودی روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند قدیمی کار نخواهد کرد و دارندگان این دستگاه‌ها دیگر نمی‌توانند از این پیام‌رسان محبوب استفاده کنند.

فرهیختگان نوشت: روز گذشته یک گروه هکری موسوم بهZZA نامه‌هایی را از سوی اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت به وزارت ارتباطات منتشر کرد. نامه‌هایی که خبر از ضررهای شدید این اپراتورها در پی تشدید محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ می‌داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه تاکنون شبکه ملی اطلاعات تا حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: با راه‌اندازی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، این کار شتاب خواهد گرفت ضمن اینکه در حال راه اندازی ۴ قطب مرکز داده در راستای توزیع ترافیک در کشور هستیم که دیتا سنترهای بزرگ در کشور در این ۴ قطب راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانند نیازمندی‌های مردم را در فاصله نزدیک‌تر به آن‌ها فراهم کنند.

روزنامه اعتماد نوشت: مخالفت‌هایی که این روزها با فضای مجازی می‌شود فقط در کلام نیست. وزارت محترم ارتباطات گفتارها را به عمل تبدیل کرده و با کند کردن اینترنت و کاهش عرض باند عملا دسترسی مردم را مسدود کرده و عصبانیت شهروندان هم برایش هیچ اهمیتی ندارد.