ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

عطرسازان با استفاده از هوش مصنوعی و علوم مربوط به مغز به دنبال تولید عطر منحصر به‌ فرد برای هر شخص هستند.
برگزیده جایزه مصطفی گفت: جایزه مصطفی نماد دستاورد علمی است که قسمت معنوی آنرا به مردم و پدرم سرهنگ علی فرخ زاد تقدیم می‌کنم. همچنین قسمت مادی جایزه را برای ایجاد یک جایزه جدید و در راستای ارج‌نهادن به دانشمندان جوان مجدداً به جایزه مصطفی اهدا میکنم.
معاون علمی ‌فناوری رئیس جمهور گفت: وقت آن است که جایزه مصطفی و جایزه‌هایی از این دست به عنوان یک پلتفرم برای انتقال و آموزش فناوری، برای زیادشدن، برای تکثیرشدن و برای کار گروهی تبدیل شود. ما این فرصت را داریم که هزینه‌های گزاف تحقیقات را در قالب پلتفرم مشارکت کم کنیم و دستاوردهای تحقیقات خود را به صورت عمومی استفاده کنیم.
با توجه به استقبال دانشجویان، چهارمین فراخوان حمایت مرکز تحقیق‌ و توسعه همراه اول از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی همسو با کسب‌وکار اپراتور اول تا 15 آبان 1402 تمدید شد.
تضاد مداوم بین بازوی اجرایی دولت ایالات متحده و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مستقلی مانند X که متعلق به ایلان ماسک است، به سطح کاملاً جدیدی رسیده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه اخیر خود، در پاسخ به این سؤال که درباره X (توییتر سابق) چه فکری می‌کند و ایلان ماسک برای محافظت در برابر اطلاعات نادرست چه کرده، گفت که او برخی تغییرات اساسی را در فناوری و در روشی که مردم به دنبال منبع اخبار هستند، مشاهده کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

ارائه سوابق خودرو از طریق سکوی مورد تایید وزارت ارتباطات

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستگاه‌های ذیربط مکلف شدند که زیرساخت‌های لازم برای ارائه کلیه سوابق خودروها را از طریق سکوهای مورد تایید وزارت ارتباطات با رضایت طرفین معامله فراهم کنند.
آیا می‌خواهید در انتخاب بهترین شیر برقی برای نیازهای خود اطمینان حاصل کنید؟ آیا می‌خواهید ده راز ارزشمند را برای خرید شیر برقی کشف کنید که هیچ کس به شما نگفته است؟ با ما همراه باشید و در مقاله‌ای جذاب و اطلاعاتی، عمق فناوری شیرهای برقی را کشف کنید!
با توجه به نزدیک شدن به زمان اعلام جوایز نوبل ۲۰۲۳ که قرار است از روز دهم مهر آغاز شود، یک سوال در ذهن همه وجود دارد: چه کسی برنده خواهد شد؟ در جستجوی سرنخ، فیزیکدان سانتو فورتوناتو(Santo Fortunato) به چت جی‌پی‌تی که یک چت‌بات با هوش مصنوعی است روی‌ آورده است.
حالا و بعد از عادت کردن چشم‌ها و گوش‌هایمان به دیدن و شنیدن اخبار هرروزه درباره هوش مصنوعی، این سوال مطرح است که اگر تا اینجا به صورت اشتباه به هوش مصنوعی فکر کرده باشیم چه؟
پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها که یکی از کلان‌پروژه‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود، طبق گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به عنوان مهم‌ترین پیشران رسیدن به اقتصاد دیجیتال در شرایط حاضر به شمار می‌رود و اجرای آن در کشور سبب‌ساز رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی می‌شود.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه یکپارچه فعالیت نخبگان، گفت: سامانه‌ یکپارچه فعالیت نخبگان به نوعی شبکه اجتماعی نخبگان و تلفیقی از تمامی شبکه‌های مجازی و فعالیتی در جهت مدیریت بستر رشد به شمار می‌رود که در آن مسیر تربیتی نخبگان رصد می‌شود.