ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شرکت مخابراتی آفریقای جنوبی MTN، رشد ۷.۱ درصدی درآمد نیمه سال خود را گزارش و توافق جدید با شرکت مسترکارت را اعلام کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت "متا پلتفرم" با اشاره به که ایلان ماسک درباره دعوت به مبارزه جدی نیست، گفت زمان آن رسیده که گمانه‌زنی درباره مبارزه در قفس بین این دو نفر، کنار گذاشته شود.
فیلتر اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در عراق، پس از این که این شرکت به خواسته‌های دولت این کشور پاسخ داد، حل شد.
میلیون‌ها برنامه پاک‌کننده برای اندروید وجود دارند، اما بهترین برنامه برای پاک کردن فایل‌های باقی‌مانده از برنامه‌ها و بازی‌ها، Files by Google است. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت فایل است، زیرا فایل‌های تکراری را شناسایی می‌کند، برنامه‌هایی را که بیشترین فضا را اشغال می‌کنند برجسته می‌کند، دانلود‌ها را با یک کلیک حذف می‌کند و توصیه می‌کند برنامه‌ها بر اساس مدت زمانی که از آن‌ها استفاده نکرده‌اید حذف نصب شوند.
کم‌توجهی کاربران در به‌روزرسانی آنتی‌ویروس و سیستم عامل باعث آلوده شدن سیستم‌ها به بدافزارها می‌شود که از بین رفتن اطلاعات ذخیره‌شده را در پی دارد.
هوش مصنوعی بدون شک میدان نبرد بزرگ بعدی برای فناوری‌های بزرگ است. هیاهوی بسیار زیادی هوش مصنوعی را احاطه کرده است که مدیران ارشد آمازون، متا، اپل و AMD همگی علاقه ‌زیادی به قابلیت‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی نشان دادند.
فرمانداری شمیرانات مکانی بود که دوازدهمین افتتاح فیبرنوری مخابرات منطقه تهران با تکمیل عملیات بسترسازی برای ۱۰ هزار پورت فیبرنوری شهری و روستایی، میزبان مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و استان تهران بود، تا آیین رسمی افتتاح و بهره برداری از یکی دیگر از طرح های نجمای مخابرات منطقه تهران، چهارشنبه ۱۸ مرداد سال ۱۴۰۲ به انجام رسد.
طی روزهای گذشته مطالبی درباره امکانپذیر شدن رجیستری آیفون ۱۴ در سامانه همتا منتشر شد و این در حالی است که بارها اعلام شده در حال حاضر تصمیمی مبنی بر رجیستری آیفون ۱۴ گرفته نشده و طبق اعلام رسمی مسئولان، این موضوع شایعه است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه علی رغم تمام زیان‌های وارده به مخابرات، در مسیر توسعه به نفع بازار پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمل می کنیم، گفت: البته اصل کار بر این نکته استوار است که متاسفانه حق مخابرات که حق بازار ارتباطات و مردم برای پیشرفت حوزه فناوری است، بیش از یک دهه متوقف و سرکوب شده است.
رگولاتور داده در انگلیس مشغول جمع‌آوری اطلاعات درخصوص اسنپ‌چت است تا معلوم شود آیا این اپلیکیشن پیام‌رسان آمریکایی برای حذف کاربران زیر سن قانونی از پلتفرم خود، اقدامات کافی انجام می‌دهد یا خیر.