ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

همراه اول علاوه بر ارائه بسته‌های ویژه رومینگ برای اربعین 1402، اقدامات دیگری نظیر افزایش ظرفیت شبکه، حضور تیم‌های فنی و خدمات مشترکان در نقاط مرزی و عراق، ارائه خدمات رایگان توسط روبیکا و امکان استفاده از کیف پول دیجیتال اوانو را نیز انجام داده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فضای مجازی در یک طرف وزیر ارتباطات قرار دارد که پاسخگوی مجلس است اما از طرف دیگر حداقل ۷ مرجع دیگر وجود دارد که در حال تصمیم‌گیری و باز و مسدود کردن هستند که نشان‌دهنده آشفتگی در صحنه تصمیم‌گیری است که موجب نگرانی مردم شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عدم یکنواختی و استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها باعث حملات سایبری زیادی شده که در چند ماهه اخیر رشد بسیار زیاد حملات سایبری به سایت‌های مختلف را شاهد بودیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال گذشته وزارت ارتباطات تلاش خود را به کار گرفته تا زیرساخت‌های ارتباطی کشور در تمام لایه‌ها افزایش پیدا کند و شاخص‌های کیفی بین‌المللی نیز وضعیت رو به بهبود را نشان می‌دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسدود شدن دسترسی یه برخی سایت‌های اینترنتی گفت: در ابتدا که اینترنت آمد، بسیاری از سایت‌ها را بستیم و فیلتر کردیم اما امروز باید در این اقدام بازنگری صورت بگیرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ارتقای کیفیت فیزیکی مراکز داده، ساماندهی مراکز داده ابری و ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی و توسعه آنها از جمله موارد قابل توجهی است که باید در ساماندهی خدمات مراکز داده مورد توجه قرار بگیرند.
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

زیست‌بوم مراکز داده کشور اصلاح می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ساماندهی و اصلاح زیست‌بوم خدمات مراکز داده و خدمات ابری کشور، ارتقای کیفیت خدمات در این حوزه را به همراه دارد.
دولت سومالی دسترسی به تیک‌تاک، تلگرام و یک شرکت شرط بندی را با این استدلال که از سوی تروریست‌ها و گروه‌های مروج فساد اخلاقی در این کشور مورد استفاده قرار گرفته اند، معلق کرد.
جان وارناک، یکی از موسسان شرکت ادوبی (Adobe) که سازنده نرم افزار فوتوشاپ است، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.
در ایامی که روزانه حدود 100 هزار گذرنامه زیارتی توسط مراکز پستی توزیع می‌شود، وزیر ارتباطات از وضعیت توزیع گذرنامه زائران اربعین بازدید کرد و ضمن ارزیابی از فرایند در دست اقدام، دستوراتی را برای تسریع در امر توزیع و رسیدگی به مشکلات مردم صادر کرد.
داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از محققان دانشمند که از توییتر استفاده می‌کنند، مدت زمان استفاده از این پلتفرم را کاهش داده یا به طور کل، از آن خارج شده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تغییر مدیریت سکوهای بومی نه در دولت مطرح شده و نه در دستور کار است و دولت سکوهای بومی اقتصاد دیجیتال را سرمایه‌های ارزشمند کشور می‌داند.