ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شرکت گلوبال استار که شریک ماهواره اپل است، به شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک برای پرتاب ماهواره‌های جدیدی مورد استفاده برای قابلیت پیام‌های ماهواره‌ای آیفون، پول پرداخت می‌کند.
شرکت «متا پلتفرم» در برابر مقررات اتحادیه اروپا که استفاده از شیوه‌های جمع آوری داده سودمند را کاهش داده است، ممکن است یک گزینه اشتراک پولی برای اینستاگرام و فیس‌بوک در اروپا اضافه کند.
مسوولان با اعلام اینکه مشکل آنتن دهی در مسیرهای منتهی به مرزی مهران وجود ندارد، از احداث ۱۳ سایت دائم تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرز مهران خبر داده و گفته اند که با استقرار بالن فضایی در پایانه شهید سلیمانی نیز چتر وای فای رایگان برای استفاده زائران حسینی در مرز مهران فراهم شده است.
یکی از ویژگی های مهم وردپرس، قابلیت اضافه کردن درگاه های واسط برای پرداخت آنلاین است. در این مقاله، بهترین درگاه های واسط برای وردپرس را بررسی خواهیم کرد.
طی یک تفاهم نامه مابین مخابرات و ستاد انتخابات کشور صورت گرفت:

مجهز شدن شعب اخذ رای سراسر کشور به فیبر نوری

ستاد انتخابات کشور و شرکت مخابرات ایران طی یک تفاهم‌نامه مقرر کردند تا شعب اخذ رای سراسر کشور به فیبر نوری مجهز شود.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد؛

آخرین آمار ضریب نفوذ اینترنت در ایران

طبق آماری که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام شده، ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان سال گذشته حدود ۱۷۵ درصد اعلام شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰، پنج درصد رشد داشته است.
اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به سرویس ایمیل Yahoo Mail اضافه شده است.
وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات گفت: هوشمندسازی در حوزه صنعت موضوع مهمی است که توجه به آن بهره‌وری را ارتقا خواهد داد و منجر به افزایش تولید و کیفیت خواهد شد.
شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) شب گذشته با اختلالی روبرو شد که قطع دسترسی هزاران کاربر را به دنبال داشت.
استفاده از فیلترشکن‌ها توسط کاربران موجب مطرح شدن برخی انتقادها شده و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده می‌توان بساط فیلترشکن‌فروشی را جمع کرد.