ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

کره جنوبی به دلیل نگرانی از بازدارنده نبودن مقررات فعلی برای جلوگیی از سرقت فناوری‌های شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، مجازات سرقت اسرار صنعتی را تشدید خواهد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سهم اقتصاد دیجیتال باید دوبرابر شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود زیرساخت‌های پرسرعتی که در کشور توسعه می‌یابد می‌توان به اپلیکیشن‌ها و کاربردهای جدیدی اندیشید که با وجود آن‌ها کسب و کارها متحول می‌شود.
طبق گزارش اخیر فوربس، بزرگان وال استریت به تغییرات دگرگون‌کننده‌ای برای X، متعلق به ایلان ماسک، اشاره می‌کنند. گفت‌وگو با چهره‌های برجسته وال استریت نشان می‌دهد که X ممکن است در آستانه ایجاد تحولی بزرگ در پلتفرم خود باشد و یک سیستم پرداخت به‌روز را یکپارچه سازد که یادآور روزهای اولیه پی‌پال (PayPal) است.
معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: شرکت «فناور همراه هوشمند افق» و شرکت «ره‌افزایان صنعت ماشین‌های خودکار» ۲ شرکتی هستند که به تازگی توانستند ازمجموعه پارک علم و فناوری این دانشگاه دانش بنیان شوند.
رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است درباره نتایج تست کیفیت شبکه با حضور انجمن تجارت الکترونیک، هیچ اختلالی در کل شبکه مشاهده نشده است و هر دو تیم اتفاق نظر داشتند.
زومیت نوشت: عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مدعی شد: یوتیوب برای عموم فیلتر و برای بازرگانان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی آزاد است.ی
در این یادداشت نیز سعی کردیم برخی روابط خارج از عرف تا عالی‌ترین سطوح مدیریتی این وزارتخانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را نشان دهیم. وزارتخانه‌ای که قرار بود شبکه ملی اطلاعات را با ملزومات آن راه‌اندازی کند طی هشت سال در این زمینه تقریبا متوقف ماند و حتی بدتر، بخشی از مسئولیت خود در این حوزه را به نفع بیگانگان واگذار کرد. حالا وقت سؤال است تا متهم تبدیل به مدعی‌العموم نشود و عملکرد غیرقابل قبول خود را با حاشیه‌‌سازی و شبهه‌پردازی پنهان نکند.
واتس‌اپ پس از این که هفته گذشته پشتیبانی از ارسال عکس‌های کیفیت بالا را اضافه کرد، اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدئوهای کیفیت بالا را در این اپلیکیشن پیام‌رسان، به اشتراک بگذارند.
در دنیای دیجیتال امروز، اپلیکیشن‌ها یکی از اصلی‌ترین ابزارهای در دسترس برای اجرای فعالیت‌های روزمره و ارتباط با دیگران هستند و با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از آن‌ها، متاسفانه افراد کلاهبردار و هکرها نیز از این فرصت بهره می‌برند و برنامه‌های مخرب را طراحی و منتشر می‌کنند.
مسئول امور پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در لیگ بازی‌های کنسولی و موبایلی کشور خبر داد.
آیین بهره برداری و افتتاح پروژه های فیبر نوری شهرستان پاکدشت ( فرون آباد و شریف آباد ) با حضور مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و استان تهران و مقامات و مسئولین شهری، چهارشنبه یکم شهریور ماه در دانشگاه علمی کاربردی پولاد پیچ کار پاکدشت برگزار شد.