ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مدیرکل پست خوزستان از رشد ۱۴ درصدی ترافیک مرسولات پستی در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال، با تلاش‌های انجام‌شده بیش از ۷ میلیون و ۵۰ هزار مرسوله قبول و به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.


دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و اس کی هاینیکس اجازه خواهند یافت به مدت نامحدود و بدون نیاز به دریافت مجوز واشنگتن، تجهیزات تراشه‌سازی آمریکایی را برای کارخانه‌های خود در چین، تامین کنند.
عبدالحمید اسماعیل زهی در حالی درباره بی‌سابقه‌ترین عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم غاصب و هلاکت ۴۰۰ صهیونیست سکوت کرده که یک روز قبل، به همراه رژیم صهیونیستی‌، جایزه نوبل را به نرگس محمدی تبریک گفت.
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است که به وب سایت ها کمک می کند تا در نتایج جستجوی طبیعی (SERPs) برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری کسب کنند.
دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان، بنیاد را تنها جایی است که همه برترین‌ها از همه رشته‌ها را در کنار هم جمع کرده است، گفت: ما راه‌اندازی کانال تعاملی برای مشکلات نخبگان و سرآمدان اقدام کردیم.
حرکت اول گزارش ۵ سال فعالیت خود در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی را منتشر کرد. در این گزارش محمد مهدی عباسخانی مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که پرتفوی حرکت اول در ۵ سال گذشته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان فروش ناخالص (GMV) داشته‌اند و تعدادی از کسب و کارها از زمان سرمایه‌گذاری حرکت اول به رشد ۱۰ برابری رسیده‌اند و البته انحلال آدرس به عنوان اولین شکست سرمایه گذاری حرکت اول نیز اعلام شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

دسترسی ۵۰۰۰ روستای جدید به اینترنت طی ۲۵ ماه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۵۰۰۰ روستای جدید در ۲۵ ماه گذشته به اینترنت پرسرعت به شبکه ارتباطی کشور متصل شده‌اند.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد؛

سرنوشت خریداران آیفون ۱۴ مشخص شد/ جمع آوری آیفون ۱۴ و ۱۵ از بازار

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر شخصی به فروشنده‌ای که گفته کالا در آینده رجیستر می‌شود اطمینان کرده و آیفون ۱۴ به بالا خریده و حالا متوجه شده که کالا قاچاق است، می‌تواند با فاکتور به تعزیرات مراجعه و از فروشنده شکایت کند.
در پی وقوع زلزله‌ در مرزهای کشور افغانستان اعلام شد؛

پایداری وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده در استان خراسان رضوی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از پایداری کامل شبکه ارتباطی شهرستان های مرزی و دیگر شهرهای استان در پی وقوع زمین لرزه شدید در هرات افغانستان خبر داد.
رگولاتور ارتباطات کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که گوگل و اپل از موقعیت برتر خود در بازار اپلیکیشن سوءاستفاده کرده‌اند و نسبت به جریمه احتمالی مجموعا ۵۰.۵ میلیون دلاری هشدار داد.
پس از انتشار نسل پنجم سروش‌پلاس با تغییرات بنیادین و زیرساختی در آذرماه ۱۴۰۱، نوبت به تغییرچهره و تحول در رابط کاربری این پیام‌رسان رسید، در آخرین نسخه منتشرشده این پیام‌رسان ۳۷ میلیونی، تغییرات بیش از پیش به چشم کاربران می‌آید.
تیک‌تاک اندونزی اعلام کرد در راستای عمل به مقررات و قوانین این کشور، امکان خرید و فروش در این پلتفرم را متوقف خواهد کرد.