ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مدیر انجمن نجوم آماتوری گفت: با وجود اینکه دنباله‌دار منشأ این بارش یعنی دنباله‌دار مشهور «هالی» ۳۸ سال دیگر در آسمان زمین ظاهر می‌شود، اگر رصدگران قصد دارند که ذرات بازمانده این دنباله‌دار را این شبها شکار کنند، می‌توانند بامداد یکشنبه، ۳۰ مهرماه جاری قبل از روشنی هوا، زیر سقف یک آسمان تاریک و دارای افق‌های باز به جستجوی شهاب‌های بارش جباری بپردازند.

محقق پسادکتری محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف گفت: آمارها نشان می‌دهد که سالانه در کل کشور حدود ۵۰ هزار مرگ زودرس منتسب به آلودگی هوا وجود دارد که این میزان معادل ۱۲درصد از کل موارد مرگ در ایران است و خسارات اقتصادی مستقیم آلودگی هوا در کشور سالانه بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
این طرح اشتراکی که بخشی از برنامه «Not A Bot» محسوب می‌شود، در این دو کشور به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است. به گفته ایکس، این برنامه می‌خواهد اسپم، دستکاری پلتفرم و فعالیت بات‌ها را در این شبکه اجتماعی کاهش دهد. علاوه‌‎براین، کاربران جدید نسخه وب ایکس در نیوزیلند و فیلیپین باید حساب خود را از طریق شماره تلفن تأیید کنند.

کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی سند افق مطلوب این کمیسیون را به‌منظور برنامه‌ریزی هوشمندانه در امور فرهنگی، اجتماعی و محتوایی فضای مجازی با رویکرد مسئولیت‌پذیر نسبت به مسائل مردم و کشور بررسی و تصویب کرد.
غول فناوری چینی بایدو، نسخه جدید مدل هوش مصنوعی مولد ارنی (Ernie ۴.۰) را که قابلیت‌هایش با جدیدترین مدل چت جی‌پی‌تی برابری می‌کند، رونمایی کرد.
همراه اول با در اختیار داشتن بزرگترین شبکه امن ارتباطی در کشور، توانمندی‌های خود و سرویس‌های مربوط به حوزه امنیت را به نمایشگاه ایپاس 1402 آورد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه دادند تا نسبت به ایجاد شرکت ارتباطات بین‌الملل اقدام کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تقویت فعالیت‌های بین‌المللی در تلاش هستیم تا بعد از تشکیل شبکه ملی اطلاعات به سمت ایجاد شبکه منطقه‌ای اطلاعات که فرصت ویژه‌ای برای منطقه ایجاد خواهد کرد گام برداریم.
مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی درباره «اینترنت ماهواره‌ای استارلینک» خواستار «جرم‌انگاری خرید و فروش و بهره‌برداری از تجهیزات و اشتراک بدون مجوز» این نوع اینترنت شده است.
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته، گفت که با توجه به مشکلات نظام توزیع لاستیک، مقرر شده توزیع این کالا در بستر الکترونیکی انجام شود و در حوزه موبایل هم معیار رتبه‌بندی واردکنندگان تغییر کرده است.
شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک به دلیل عدم همکاری با تحقیقات رگولاتور استرالیا در خصوص شیوه‌های مقابله با سوءاستفاده از کودکان، ۶۱۰ هزار دلار استرالیا (۳۸۶ هزار دلار آمریکا) جریمه شد.