ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته آینده را حداکثر زمان برای ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی اعلام کرد و گفت: مردم فرصت دارند تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ از هدیه اینترنتی دولت استفاده کنند و این خدمت تا ۱۴ فروردین سال آینده اعتبار دارد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مهم‌ترین رویکرد برنامه ملی آبادیران را ایجاد اشتغال پایدار و رفع چالش های مناطق محروم و روستایی با رویکرد پیشرفت و آبادانی کشور دانست و گفت: این اهداف با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور دنبال می‌شود.
جلسه ۱۹۰ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

هیچ بسته موجودی مجوز حذف شدن ندارد

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: طبق بررسی‌ مجدد همکارانم در سازمان در ساعت ۷:۱۳ صبح امروز، هیچ بسته‌ای (اعم از بسته‌های عادی، شبانه و ...) که تا روز پنجشنبه در اختیار مردم بوده حذف نشده و تنها ۳۴ درصد افزایش یافته است.
بیش از یک سال از تصمیماتی که آسیب سختی را به زندگی بخشی از ایرانیان وارد کرد، می‌گذرد و حالا از میان صحبت‌های جسته و گریخته مسئولان چنین برمی‌آید که رشته ایجاد محدودیت برای کاربران اینترنتی و پلتفرم‌ها سری درازتر از این حرف‌ها دارد.
تایمز اعلام کرد که اولین سازمان رسانه‌ای بزرگ ایالات متحده است که از اوپن ای‌آی، خالق پلتفرم محبوب هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی، و مایکروسافت، سرمایه‌گذار اوپن ای‌آی و خالق پلتفرم هوش مصنوعی که اکنون به عنوان کوپایلت شناخته می‌شود، به دلیل نقض کپی رایت آثارش شکایت می‌کند.
متاسفانه در کشور به شدت در زمینه آموزش و پرورش متخصصان حوزه It و برنامه نویس خوب و متبحر کوتاهی صورت گرفته است و در حال حاضر به دلیل بازار کار خوب این رشته ها با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده ایم و هستیم.
برخی از کاربران گوشی های آیفون متعلق به شرکت اپل از اینکه به دلیل حجم زیاد عکس، فیلم و برنامه ذخیره شده نمی توانند سیستم عامل iOS خود را بخاطر محدودیت حافظه به روزرسانی کنند، شکایت می کنند. اما این مشکل یک راه حل اساسی دارد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ما اختیار و امکانش را برای تغییر تعرفه‌های ارتباطی داریم اما هر نوع تغییر تعرفه‌، مشروط بر آن است که اگر تغییر تعرفه انجام شود، اپراتور چگونه می‌خواهد افزایش درآمد را هزینه کند.