ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

همانطور که می‌دانید استفاده از خدمات اپل برای کاربران ایرانی به علت تحریم‌های کشور آمریکا امکان پذیر نیست. از همین رو بسیاری از کاربران اقدام گیفت کارت اپل می‌کنند تا بتوانند با استفاده از پرداخت‌های درون برنامه خود را انجام دهند.
وزیر ارتباطات گفت: سال گذشته به دنبال همکاری مشترک پلیس فتا و وزارت ارتباطات در زمینه مقابله با کلاهبرداری‌های سایبری یا فیشینگ، شاهد بودیم که جرائم در این حوزه به شکل قابل ‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد.
طبیعت‌گردی تفریحی لذت‌بخش است که ما را از زندگی شهری، سروصدا، شلوغی و  آلودگی دور می‌کند و به آغوش طبیعت بازمی­گرداند. طبیعت­گردی شاخه‌های مختلفی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به کوهنوردی، سنگ‌نوردی، غارنوردی و ورزش‌های مهیج دیگر اشاره کرد. ابتدایی­ترین دانشی که برای بودن در طبیعت باید یاد بگیریم استقرار و بقا در طبیعت، هواشناسی کوهستان، مسیریابی است.
سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بازاریابی دیجیتال است. با استفاده از سئو می‌توان وب‌سایت‌ها را برای موتورهای جستجو بهینه کرد و رتبه آن‌ها را در نتایج جستجو بهبود بخشید.
چت‌باتی که صنعت هوش مصنوعی را متحول کرد به تازگی یک ساله شده است و اکنون به نظر می‌رسد این چت‌بات از انجام وظایفی که به آن محول می‌شود، خودداری می‌کند.
گوگل اعلام کرد باگی که باعث شده بود فایل‌هایی که کاربران «گوگل درایو» پس از تاریخ آوریل تا مه سال ۲۰۲۳ اضافه کرده بودند، ناپدید شوند را برطرف کرده است.
وزیر ارتباطات با اعلام اینکه به زودی تست های زیرمداری نسل جدید «کپسول زیستی» کاملاً ایرانی انجام می شود، گفت: پرتاب این کپسول، در راستای تحقق نقشه راه طرح اعزام فضانوردایرانی در افق ۱۴۰۷ است که توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.
بازی پابجی نیواستیت که به تکنولوژی هوشمند Global Illumination مجهز است؛ همانند بازی پابجی موبایل، از سری بازی‌های محبوب در سبک بتل رویال است، که توسط استودیوی کرفتون ویژه پلتفرم موبایل طراحی و ساخته شده است.
گزارش در نیویورک تایمز منتشر شده که می‌گوید ایلان ماسک بعد از آنکه فهمید هوش مصنوعی می‌تواند دستاوردهای انسان در مریخ را نابود کند، در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.
یک گروه نماینده ۸۳ رسانه اسپانیایی با اشاره به رقابت غیرمنصفانه در بازار تبلیغات، یک شکایت ۵۵۰ میلیون یورویی (۵۹۸ میلیون دلار) را علیه شرکت متا پلتفرم که مالک فیس‌بوک است، تنظیم کرد.
اسپاتیفای پس از اخراج شش درصد از کارمندانش در ژانویه، اکنون قصد دارد ۱۷ درصد دیگر از کارکنانش را تعدیل کند.