ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

آخرین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید، علاوه‌ بر ایتالیک‌ و درشت‌کردن متن، گزینه‌های قالب‌بندی دیگری مانند ایجاد بلوک‌های کد و بلوک‌های نقل‌قول را اضافه کرده است. برنامه‌نویسان می‌توانند از ویژگی بلوک کد بهره‌مند شوند و با آن به‌شکل خواناتری کدهای خود را برای دیگران بفرستند.
برآورد می‌شود که کنیا به دلیل قطعی تلگرام در نوامبر سال میلادی گذشته که در طول امتحانات سراسری دانش آموزان متوسطه روی داد، ۲۷.۰۲ میلیون دلار از دست داده است.
کیف پول الکترونیکی به شهروندان این امکان را می‌دهد که در فروشگاه‌ها به‌ صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه فقط با یک ضربه روی گوشی هوشمند خود، پرداخت انجام دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از آنجا که توسعه بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های ارتباطی کشور بر عهده بخش خصوصی است، باید زیرساخت‌ها را به‌ منظور افزایش کیفیت شبکه توسعه داد.
برخی از هموطنان از حذف برخی بسته‌های قبلی و یا تغییر قیمت بیش از ۳۴درصد گلایه داشتند که در پی آن، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد هیچ‌کدام از بسته‌هایی که طی ماه‌های گذشته در درگاه‌های فروش اپراتورها وجود داشته‌اند، حذف نشده‌ است و فقط همگی در سقف ۳۴درصد افزایش قیمت در دسترس کاربران قرار دارند.
عیسی زارع‌پور درباره دلایل افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت در کشور، گفت: از آنجا که توسعه بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های ارتباطی کشور بر عهده بخش خصوصی است، باید زیر ساخت‌ها را به‌ منظور افزایش کیفیت شبکه توسعه داد.
یک گزارش تحلیلی جدید نشان می‌دهد که خط تولید داروی شرکت «مُدرنا» دست کم گرفته شده است و فناوری آران‌ای پیام‌رسان آن می‌تواند به تولید واکسن‌های جدیدی علیه ویروس سین‌سیشیال تنفسی، آنفلوانزا و سرطان بیانجامد.
همه ما می دانیم که برای شروع یک کسب و کار خوب در دنیای وب، نیاز به یک وب سایت عالی و کاربردی داریم. چیزی که هم خودمان از آن راضی باشیم و مهمتر از آن، مخاطب ما به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. به کمک تیم تابان شهر به شما خواهیم گفت که چه شرکتی می تواند چنین سایت خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.
سوپراپلیکیشن روبیکا در راستای مسئولیت اجتماعی خود در پویش «به وقت بودنت» تلاش کرد تا در مسیر قدردانی از زنان ایران زمین، پیش‌قدم باشد.
گزارش وال استریت ژورنال به‌ طور مفصل به تلاش‌های مدیران تسلا برای کنترل مصرف مواد مخدر و رفتارها و اظهارات عجیب ایلان ماسک در ملاءعام پرداخته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: برای توسعه اینترنت نسل پنجم، اینترنت اشیا و بسیاری از فناوری‌های دیگر به غیر از فیبرنوری نمی‌توان به فناوری دیگری اکتفا کرد.