ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

براساس سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها که به تازگی منتشر شده، درصورت درخواست کاربران برای حذف داده‌های مرتبط از قبیل حذف حساب کاربری، یا داده‌های مرتبط با فعالیت آنان در سامانه و سکوی داخلی، این کار باید بلافاصله از سوی سکوها سامانه‌های داخلی انجام شود.
در مطلب پیش رو به تمام این سؤالات پاسخ داده و راهکارهای موثری را به شما آموزش می‌دهیم که با کمک آنها می‌توانید فروش اینترنتی سایت خود را متحول کنید. پس فرصت را از دست ندهید و با ما همراه باشید.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: موضوع استفاده از IPv۶ در دستور کار اپراتورهاست و به زودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح خواهد شد.
طبق اعلام کارشناسان امنیت سایبری AgentTesla یک بدافزار ویندوزی نوشته شده به زبان دات‌نت است که جهت سرقت اطلاعات حساس از سیستم‌های قربانیان طراحی شده است.
صبح امروز شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه تلگرام رفع فیلتر شده است که این خبر تأیید نشده است.
یک شرکت دانش بنیان با تلاش شبانه‌روزی متخصصان توانسته است نسل جدیدی از دوربین‌های حفاظتی تولید کند که با هوش‌مصنوعی می‌تواند علاوه بر تشخیص چهره، اسلحه و پلاک خودروها را هم تشخیص بدهد.
زارع‌پور گفت: در سکوهای داخلی برای تبلیغ نامزدهایی که مورد تایید صلاحیت نهایی هستند، برنامه‌ریزی‌هایی شده و یک بسته انتخاباتی در نظر گرفته می‌شود. برای هر نامزد تایید صلاحیت‌ شده یک کانال با تیک آبی در نظر گرفته شده است.
بررسی‌ها حاکی است یک بازی مبتنی بر یک شبکه اجتماعی خارجی که پرسروصدا و به نوعی جنجالی شده، به سرعت در حال رشد است و کاربران بسیاری به دلایل مختلف از جمله احتمال ارزش یافتن آن در آینده به عنوان یک رمزارز، نسبت به استخراج آن اقدام می‌کنند.
اینترنت در ایران در سال‌های گذشته اگرچه در خدمت تقویت کنترل‌‌‌گری حکومت بوده است، اما بسیار بیشتر از آن در خدمت افزایش قدرت جامعه بوده است. در حقیقت این گزاره که فناوری اطلاعات منجر به تقویت دولت می‌شود، گزاره نادرستی است، چرا که تنها نیمی از حقیقت را بیان می‌‌‌کند و نیم دیگر آن این است که توسعه اینترنت منجر به تقویت قدرت جامعه و توسعه سازوکارهای مشارکت، شفافیت و پاسخ‌‌‌گویی می‌شود.
مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در نظر دارد با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری، دومین هکاتون خود را با محوریت فناوری اینترنت اشیاء برگزار کند.