ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ارز دیجیتال بومی در کشور اظهار کرد که اکنون بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمزارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به مرحله‌ای رسیده که رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آنها تعامل کند.

با وجود تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، حواشی آن همچنان ادامه دارد، به خصوص بودجه نهادها و سازمان‌هایی که تقریبا عملکرد مثبت یا فراجناحی نداشته و بارها به دلیل رویکردی یک‌طرفه و یک‌جانبه مورد انتقاد قرار گرفتند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: خبر گران کردن تعرفه اینترنت از سوی مجلس کذب است.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی فناوری نوینی ابداع کرده اند که به تولید هواپیماهایی کمک می کند که می توانند با استفاده از نور خورشید در لبه جو زمین یعنی لایه مزوسفر پرواز کنند.

محمدجواد آذری جهرمی با انتشار پستی در فضای مجازی از فعال شدن اینترنت 5G در نقاطی از مشهد مقدس خبر داد.

دبیر اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران اعلام کرد: نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران با برگزاری میزگرد ویژه آموزش بین رشته‌ای و امضای تفاهم‌نامه همکاری با شبکه یونسکو، به صورت مجازی به پایان رسید.
متخصصان فیزیک نجوم از دانشگاه "پرینستون" می‌گویند، نقشه‌ی جدیدی از جهان ارائه کرده‌اند که به دلیل گرد و دو طرفه بودن خطای بسیار کمی دارد و شبیه به یک صفحه‌ی گرامافون است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اعلام تشکیل کارگروه مواجهه با اینترنت ماهواره‌ای هشدار داده با توسعه اینترنت ماهواره‌ای ممکن است کل ماهیت شبکه ملی اطلاعات زیر سوال برود. این واکنش یادآور مواجهات تاریخی در حوزه ارتباطات است.
اپل پی (Apple Pay)، سرویس پرداخت شرکت اپل، به‌تازگی اعلام کرده است که با همکاری بیت‌پی (BitPay) از پرداخت‌ها با ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از پرداخت‌ها تنها مختص کارت‌های اعتباری بیت‌پی و به‌صورت محدود خواهد بود.

شبکه اجتماعی فیس بوک که سابقه طولانی در کپی برداری از رقیبانش دارد، کار ساخت یک محصول چت صوتی را آغاز کرده است.