ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

هوش مصنوعی می تواند پیش‌بینی کند چه کسانی بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر ویروس کرونا هستند و درنتیجه به تصمیم‌گیری برای اینکه چه کسانی در اولویت دریافت واکسن هستند کمک می‌کند. این موضوع در سراسر دانمارک در حال اجراست.

هوش مصنوعی می تواند پیش‌بینی کند چه کسانی بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر ویروس کرونا هستند و درنتیجه به تصمیم‌گیری برای اینکه چه کسانی در اولویت دریافت واکسن هستند کمک می‌کند. این موضوع در سراسر دانمارک در حال اجراست.

‌آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در استوری اینستاگرام خود با اشاره به تصمیم رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر حذف تدریجی استفاده از فیزیک کارت خرید در صفحه شخصی خود نوشت: خداحافظ کارت های بانکی و سلام بر پرداخت های موبایل محور.

همه ما کنجکاویم بدانیم که چه کسانی به محتوای اینستاگرام ما نگاه می‌کنند، برنامه‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارند، اما آیا واقعاً این راه‌ها جواب می‌دهند؟

اینستاگرام صدها حساب مرتبط با یک گروه هکری که با استفاده از تاکتیک‌های خاص به سرقت و فروش مجدد آنها اقدام کرده بودند را غیرفعال کرد.

در دیدار با دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند؛

وزیر دفاع: ماهواره‌ بر ذوالجناح قدرت علمی ایران را به اثبات رساند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره بر "ذوالجناح" نمونه بارز تلاش جوانان دانشمند ایران اسلامی بود که با سوخت ترکیبی توانست قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برساند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد کسب و کارهای مجازی فعال در فضای اینستاگرام وجود ندارد، از افزایش فعالیت‌ کسب و کارها در فضای اینستاگرام بعد از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
دور جدید مقابله با نشر اکاذیب در «ویکی‌پدیا»؛

«ویکی‌پدیا» قانونمند می‌شود

«ویکی‌پدیا» با انتشار یک آیین‌نامه جهانی درصدد جلوگیری از نشر اکاذیب و دستکاری اطلاعات در این دانشنامه آزاد برآمد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

خودکفایی ایران در صنعت هوافضا

ابوالفضل ابوترابی، گفت: بعداز انقلاب در تمام مسابقات علمی ، فیزیک و نجوم، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.دستاوردهای بزرگی را در صنعت هوافضا و ماهواره کسب نمودیم.
شهر شارجه امارات متحده عربی از نخستین شبکه مونوریل برقی موسوم به "اسکای پاد"(Sky Pod) که یک کابین معلق مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی خشن این کشور است، رونمایی کرد.

سخنگوی دولت گفت:‌ اساسا انقلاب‌ها نه ساخته می‌شوند و نه کسی انقلاب‌ها را به وجود می‌آورد بلکه انقلاب ها یک فرآیند اجتماعی هستند و قوانین خاص خود را دارند و براساس این قوائد اجتماعی انقلاب ها شکل گرفته‌اند و انقلاب اسلامی ایران نیز از این قائده مستثنی نبوده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات:

اینترنت ارزان شد

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات با انتشار توئیتی در حسابش از ارزان شدن ۲۵ درصدی پهنای باند اینترنت زیرساخت خبر داد.

عباس عبدی نوشت: یک نفر توییت کرده بود که: ۱۲۸ کیلوبیت کافی است، لازم نیست باندش را پهن کنید، صداوسیما برای مردم کافیه، آموزش مجازی هم از شبکه آموزش پخش می‌شود، ستاره مربع هم با پیامک برای اشتغال‌زایی هست. این سوسول‌بازی‌های اقتصاد دیجیتال و اشتغال استارت‌آپی را هم جمع کنید برود.

اپلیکیشن ToonMe در عرض تنها چند روز به محبوبیت زیادی نزد کاربران سرتاسر دنیا دست یافته است. این اپلیکیشن ویرایش عکس که به شما این امکان را می دهد تا خود را تبدیل به یک شخصیت انیمیشنی از جنس آثار پیکسار یا دیزنی کنید، ظرف روزهای گذشته با استقبال زیادی در فضای مجازی مواجه شده است.

با حمایت  از توسعه زیرساخت های مخابراتی کشور؛

پاسخگوی نیازهای فزاینده حوزه ارتباطات باشیم

با توجه به اهمیت توسعه ارتباطات و فناوری ارتباطات به ویژه در ایام کرونا و بعد از آن و در شرایطی که نیاز مردم به استفاده از اینترنت رو به فزونی است، شرکت مخابرات ایران اعلام کرده انتظار دارد بخش حاکمیتی کشور،  به یاری این شرکت بشتابد؛ شرکتی که به عنوان یک شرکت خصوصی، علاوه بر عمل به تمام تعهدات خود، در شهرها و روستاها میلیاردها تومان هزینه کرده است و آماده هزینه بیشتر برای توسعه شبکه شهری و روستایی در بخش تلفن ثابت و همراه و اینترنت است.