ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جریمه‌ شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب بخشیده می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات این کمیسیون، گفت: شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب از بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.
مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد ۳۸۰ ردیف کد تعرفه، فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایجاد کرد تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به پنج کشور عضو بازار اوراسیا عرضه کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس از تدوین طرح دوفوریتی خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان نیازمند و قرار گرفتن آن در دستور کار هفته آینده صحن مجلس خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سنجش زیرساخت اینترنت کشور توسط شبکه شاد به عنوان اصلی‌ترین شبکه‌ای که تاکنون این کار را انجام داده است و تولید تبلت دانش آموزی تا چند ماه دیگر خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهر دانش دانشگاه تهران بعد از راه‌اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد خبر داد و گفت: در نظر داریم بخش شمال امیرآباد را برای IOT صنایع دیجیتال برنامه‌ریزی کنیم که مرکز دیجیتال صنایع شود.

امروز، همزمان با ده ساله شدن برنامه محبوب اینستاگرام، تیم اینستاگرام از قابلیت‌ مقابله با اذیت‌ و آزارهای اینترنتی در این برنامه رونمایی کردند همچنین اینستاگرام تمامی استوری‌های منتشر شده در سه سال اخیر را به صورت تقویم و بر روی نقشه به کاربران نشان می‌دهد.




آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که جغرافیای کشورمان ایران در 240 میلیون سال پیش یعنی زمان دایناسورها چه شکلی بوده است؟ Ancient Earth نام سرویسی است که به شما اجازه می‌دهد نمای کره زمین را در طول دوره‌های تاریخی مختلف مشاهده کنید.

در رویداد آنلاین معرفی محصولات گوگل، این شرکت برنامه Google Recorder را نیز معرفی کرد. برنامه ضبط صدای گوگل برای گوشی‌ پیکسل 2 و تمام گوشی‌هایی که پس از این مدل عرضه شدند در دسترس خواهد بود. در این برنامه پیدا کردن فایل‌های ضبط شده بسیار راحت‌تر و ادیت‌ کردن فایل‌ها نیز در فضای نرم‌افزار امکان‌پذیر خواهد بود.
آغاز به کار رسمی کاربست 5G با امضای 5 تفاهم نامه در ایران

کیش، پیشگام در پیوستن به شبکه نسل پنجم

با امضای پنج تفاهم نامه اجرایی، ایران به جرگه کشورهایی پیوست که در تدارک جدی برای بکارگیری و ورود به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G است.
نتایج یک بررسی نشان داد؛

چطور بازار تبلت های بزرگ رونق گرفت؟

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا، باعث رونق نسبی بازار تبلت‌ها شد و به خصوص میزان فروش تبلت‌های دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ را افزایش داد.

برای خنک کردن دستگاه های دیجیتال؛

ابداع کوچکترین یخچال جهان

محققان کوچکترین یخچال جهان را ابداع کرده اند که در حوزه خنک کردن دستگاه های الکترونیکی دستاورد مهمی به حساب می آید.