زارع‌پور در حاشیه جلسه دولت خبر داد؛

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات خبر داد که تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
تصویر اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سایت خبری پرسون، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین امور در محیط زیست در دنیا هوشمندشدن و الکترونیک‌شدن خدمات است که منجر به کاهش سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌شود. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سال گذشته راه‌اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل هستند و ۵۰ درصد خدمات‌شان را از این طریق ارائه می‌دهند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: امسال هدف‌گذاری این است که ۱۰۰ درصد خدمات از این طریق ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. این قطعاً غیر از مزایایی مثل حذف امضای طلایی و حفظ کرامت مردم، کاهش سفرهای غیرضروری مردم را در بر دارد.

زارع‌پور با اشاره به تدوین سندی در شورای عالی فضای مجازی برای ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی، اظهار کرد: ما هم از یک سال و نیم قبل مرکز توسعه هوش مصنوعی را راه‌اندازی و یک نقشه راه ملی تدوین کردیم و در اختیار مراکز سیاست‌گذار قرار دادیم تا براساس آن همه دستگاه‌ها ظرفیت‌هایی که هوش مصنوعی برایشان ایجاد می‌کند را احصاء کند.

وی یادآور شد: در برنامه هفتم هم این امر تکلیف شده است تا همه دستگاه‌ها در سال اول، برنامه خود برای استفاده حداکثری از ابزارهای ارتباطی و فناوری هوش مصنوعی بیاورند تا در دولت تصویب شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: از بومی‌سازی و ایرانی‌سازی تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات استقبال می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری با تمام شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه هستیم.

منبع: ایسنا

488606