ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات در صفحه ‎اش منتشر کرد:

جزئیات دریافت اینترنت رایگان آموزشی

محمدجواد آذری جهرمی جزئیات بسته اینترنتی معلمان را با انتشار یک استوری در فضای مجازی اعلام کرد.

حق‌السهم پرداختی شرکت های اینترنتی از سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
جک دورسی، مدیرعامل و خالق شبکه اجتماعی توییتر، قرار است اولین توییت منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در پلتفرم توکن‌های غیرمثلی ولیوبلز (Valuables) به فروش برساند. در حال حاضر بیشترین قیمت پیشنهادی برای خرید این توییت ۲۶۷,۰۰۰ دلار است.

هر‌گونه کوششی برای فیلتر کلی یا جزیی و هوشمند به ویژه هنگامی که برآمده از اراده و خواست عمومی نباشد، با اقبال مواجه نخواهد شد و شکست می‌خورد. سیستم ایران باید خود را با آزادی فضای مجازی تطبیق دهد، و نه برعکس. فیلترینگ مساله مردم نیست.
نمایندگان مجلس اتهام گران کردن اینترنت از سوی آنها که در توئیت وزیر ارتباطات مطرح شده را رد کرده و معتقدند اظهارات این وزیر هجمه‌ای علیه مجلس انقلابی است و وی با این توئیت‌ها بیشتر به دنبال این است تا دیده شود.
نسل پنجم اینترنت به نسلی خبرساز تبدیل شده، از رقابت برای ورود به آن تا تلاش برای منع گسترشش، اما آیا این تکنولوژی جدید برای سلامتی خطر دارد؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اجازه نمی‌دهیم اینترنت گران شود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما برای گران کردن اینترنت نیاز به مصوبه مجلس نداریم، این امر در اختیار خودمان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ارز دیجیتال بومی در کشور اظهار کرد که اکنون بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمزارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به مرحله‌ای رسیده که رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آنها تعامل کند.

با وجود تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، حواشی آن همچنان ادامه دارد، به خصوص بودجه نهادها و سازمان‌هایی که تقریبا عملکرد مثبت یا فراجناحی نداشته و بارها به دلیل رویکردی یک‌طرفه و یک‌جانبه مورد انتقاد قرار گرفتند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: خبر گران کردن تعرفه اینترنت از سوی مجلس کذب است.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی فناوری نوینی ابداع کرده اند که به تولید هواپیماهایی کمک می کند که می توانند با استفاده از نور خورشید در لبه جو زمین یعنی لایه مزوسفر پرواز کنند.

محمدجواد آذری جهرمی با انتشار پستی در فضای مجازی از فعال شدن اینترنت 5G در نقاطی از مشهد مقدس خبر داد.

دبیر اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران اعلام کرد: نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران با برگزاری میزگرد ویژه آموزش بین رشته‌ای و امضای تفاهم‌نامه همکاری با شبکه یونسکو، به صورت مجازی به پایان رسید.