ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

سیزدهمین کنگرۀ ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران (مهندسی مکانیک بیوسیستم ۱۴۰۰) و اولین جشنوارۀ دانش‌آموزی مهندسی بیوسیستم، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران و با حمایت ایرانسل برگزار شد.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با پرسون؛

مشکل اینترنت را در کشور قانونمند کنیم

حجت الاسلام جلالی گفت: باید چندین اینترنت اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال در کشور داشته و آن را قانونمند کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در حال حاضر رقم پایینی است وعده داد که این عدد به ۱۰ درصد برسد.

در حال حاضر خدماتی از جمله استعلام مدرک تحصیلی، رهگیری مرسوله پستی، پرداخت قبوض و تعداد خطوط مشترکان تلفن ثابت و سیار با استفاده از دولت همراه امکان‌پذیر است و به‌تازگی نیز سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت به سامانه دولت همراه متصل شده است.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران با بیان اینکه کالایی از شرکت شیائومی و سایر برندها به‌علت تحریم‌ها به طور مستقیم وارد کشور نمی‌شود، گفت: برای برند شیائومی در ایران تاکنون موردی با مشکل از کار افتادن مراجعه نکرده و به نظر می‌رسد مشکلی برای هیچ دستگاهی پیش نیاید.

در بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از همراه اول مطرح شد؛

شاد پلتفرمی ماندگار در آموزش و پرورش / احتمال فعالیت بخش خصوصی در بستر شاد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر ویژه از همراه اول بابت توسعه شاد، این پلتفرم را یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در ایام کرونا دانست.

یکی از دلایل افت سرعت یا مصرف غیرمعمول ترافیک اینترنت، هک شدن مودم وای‌فای است که با استفاده از اپلیکیشن‌، می‌توان دستگاه‌هایی که به مودم وصل شدند را شناسایی کرد و جلوی استفاده آنها از اینترنت را گرفت.

در جریان واردات صورت گرفته در سال جاری گوشی تلفن همراه با بیش از ۱.۴ میلیارد دلار همواره در صدر واردات قرار داشته و بعد از آن هر یک از کالاهای اساسی قرار دارند.

طرح مثلا صیانت از فضای مجازی که از همان نام‌گذاری آن معلوم بود که صادقانه با مخاطب برخورد نشده است، به دور از چشم مردم مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی شد، تا بلکه فارغ از اطلاع افکار عمومی تصویب و اجرا شود.
ارزش سهام اپل روز جمعه در پی حکم یک قاضی فدرال درباره فروشگاه اپ استور، ریزش کم سابقه ای پیدا کرد.