ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

سرپرست مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، اینترنت اشیاء و هوشمندسازی را از ارکان برنامه های این مرکز دانست و افزود: رویکرد و استراتژی پنج ساله همراه اول و این مرکز به سمت تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر فناوری های دیجیتالی است.
موضوع IT و امنیت شبکه یکی از مباحثی است که در تمام کشورها دارای اهمیت بوده و هر چه بیشتر به این موضوع پرداخته شود کمک موثری در مسیر پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.
غول تلفن هوشمند چینی شیائومی کسب و کار خودروی برقی خود را رسما ثبت و اعلام کرد این واحد وارد فاز توسعه گسترده شده است.

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد: پس از اعمال ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای شیائومی از ابتدای تیرماه، واردات این برند در مردادماه ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مایکروسافت اعلام کرد نسل جدید سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۱۱ پنجم اکتبر (۱۳ مهر) برای رایانه های شخصی واجد ارتقا قابل دسترس خواهد شد.

اینستاگرام در راستای قابلیت های ایمنی جدید برای کاربران جوان، کاربرانش را ملزم خواهد کرد تاریخ تولدشان را تایید کنند.
حملات باج‌افزاری ۲۲ درصد از کل حوادث امنیتی سایبری گزارش‌شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند و آموزش‌وپرورش تا حد زیادی تحت تأثیر حوادث امنیت سایبری قرارگرفته است.

در هر یک دقیقه در فضای اینترنت، ۵۰۰ ساعت محتوای یوتیوبی آپلود می‌شود،  ۶۹۵ هزار استوری در اینستاگرام به اشتراک‌ گذاشته می‌شود و بالغ‌بر ۷۰ میلیون پیام از طریق پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و مسنجر فیس‌بوک ارسال می‌شود.

به دنبال اعلام گمرک ایران درباره مشکلات رجیستری در مبادری ورودی و مشاهده میدانی وزیر اقتصاد، وی با اعلام اینکه این رویه به دلایلی موجب ایجاد فساد می‌شود، به گمرک دستور رسیدگی فوری و ساماندهی فرایند رجیستری به صورت کاملا غیرحضوری در ۱۰ روز پیش رو را صادر کرده است.

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران طی بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با رجیستری گوشی تلفن همراه و بازدید وزیر اقتصاد، مقرر شده است که با تشکیل کارگروهی در رابطه با حذف عملیات رجیستری در مبادی ورودی گمرک و انجام کاملا غیر حضوری آن تصمیم نهایی اخذ شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم، در ابتدای مسیر خود برای سکانداری این وزارتخانه، حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات، ارتقای ۳۰ رتبه‌ای جایگاه ایران در حوزه دولت الکترونیک و استفاده از ظرفیت تمام جوانان و نخبگان برای بازگرداندن صنعت فضایی به ریل شکوفایی را وعده داده است.