ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

افزایش فناوری‌های نوین ارتباطاتی و حضور طولانی مردم در فضای مجازی زیست بوم جدیدی به نام زیست‌مجازی ایجاد کرده که اگر با سواد رسانه ای همراه نباشد آثار زیان باری دارد.
مراسم تجلیل از قهرمانان ملی پوش کشورمان که در مسابقات جهانی 2021 نروژ حضور داشتند، صبح امروز 25 مهرماه در ساختمان ستاره ونک برگزار شد که در خلال آن به گفتگویی صمیمانه با مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول پرداختند.
استفاده از اینترنت در ایران اوایل سال 1370 با عضویت در شبکه اینترنتی دانشگاه وین شروع شد. سرعت این ارتباط هم برای کل کشور 9 کیلو بیت در ثانیه بود که تنها به کار رد و بدل کردن ای میل با کاربران محدود می‌آمد.
در مقایسه با عملکرد آذری جهرمی؛

بالا رفتن تعرفه های ایرانسل در دولت جدید

بالا رفتن تعرفه های اینترنت آن هم به صورت چراغ خاموش، از مواردیست که هموطنانمان به آن عادت دارند و با دلخوری از آن رد می شوند. موردی که در زمان وزارت آذری جهرمی، به خوبی پیگیری و نتیجه آن به مردم اطلاع داده شد. حال باید ببینیم بدون آذری جهرمی هم این پیگیری ها ادامه دارد یا خیر!
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه جانبی کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی که در پژوهشگاه برگزار شد، با ابراز خرسندی از ظرفیت های خوب داخلی، گفت: می توان از این ظرفیت ها در توسعه شبکه ملی اطلاعات بهره برد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس مجازی ITU به رویکردها و ابعاد تحول دیجیتال در خدمات دولتی پرداخت و فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارای نقش کلیدی در دیجیتالی شدن خدمات عمومی و راهی برای کارآمدتر و راحت‌تر شدن خدمات دولتی برای جامعه دانست.
نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، گفت: در دولت گذشته محدودیت‌های برای استفاده از اینترنت وضع شد. این قوانین در حالی وضع و اجرا شد که دنیا به سمت سرعت انتقال داده 5جی رفته بود. متاسفانه مسئولان در ایران هر روز در پی وضع قوانینی برای منع و محدودیت بهره‌گیری از اینترنت هستند.
طرح صیانت از فضای مجازی با معیشت مردم بازی می کند؛

مجلس گوش شنوا ندارد؟

مجلس یازدهم که با هدف رفع مشکلات معیشتی مردم بر سر کار آمد، اما تا کنون نه تنها گره‌ای از مشکلات را باز نکرده بلکه بیشتر در جهت محدود کردن حقوق شهروندی گام بر می‌دارد. شاهد این مدعا هم پافشاری برای تصویب طرح صیانت از فضای مجازی است. طرحی که در صورت به تصویب رسیدن، بسیاری از ابعاد زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اما مجلس گوش شنوایی برای شنیدن صدای مخالفان این طرح ندارد.
چهارمین جشنواره مدیریت دانش همراه اول با هدف گام برداشتن در راستای چشم‌انداز تحقق رویای دیجیتال و با هدف به اشتراک‌گذاری برترین دستاوردها و درس‌آموخته‌های سازمان که از روز گذشته آغاز به کار کرده بود، امروز به کار خود پایان داد.
بسته‌های شش‌ماهه ۶۰ گیگابایت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، ۴۰ گیگابایت ویژه معلمان و ۳۰ گیگابایت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (افرادی که در سامانه ICTGifts ثبت‌نام کرده‌اند)، فعال شده است.
مدیرعامل همراه اول موفقیت کشتی‌گیران فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی 2021 و همچنین کسب نتیجه تاریخی تیم ملی در ادوار مسابقات جهانی را تبریک گفت.
اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰، در راستای تحقق عدالت آموزشی و کمک به تسهیل فرآیندهای آموزش آنلاین در شرایط شیوع بیماری کرونا، مطابق با سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این بسته‌های اینترنت هدیه را فعال کرده است.
در همین فاصله چند ساعت اختلال و قطعی اینترنت بعضی از ایرانیان همیشه در صحنه و سودجو فرصت کلاهبرداری را مغتنم شمرده، بلافاصله بخش منفی مُخِ اقتصادی شان را فعال کرده و با اطلاعیه فروش «فیلتر شکن 400 هزار تومانی برای اتصال به اینستاگرام و واتساپ» پول هایی به جیب زدند.