هشدار کره جنوبی درباره جریمه گوگل و اپل

رگولاتور ارتباطات کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که گوگل و اپل از موقعیت برتر خود در بازار اپلیکیشن سوءاستفاده کرده‌اند و نسبت به جریمه احتمالی مجموعا ۵۰.۵ میلیون دلاری هشدار داد.
تصویر هشدار کره جنوبی درباره جریمه گوگل و اپل

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیسیون ارتباطات کره (KCC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو غول فناوری، طراحان اپلیکیشن‌ها را مجبور به استفاده از روش‌های پرداخت خاص کردند و باعث تاخیر غیرمنصفانه در بررسی اپلیکیشن شدند.

در بیانیه کمیسیون ارتباطات کره آمده است: این کمیسیون به شرکت‌ها برای انجام اصلاحات لازم، اطلاع می‌دهد و اعمال جریمه را بررسی خواهد کرد.

گوگل در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد: آنچه امروز کمیسیون ارتباطات کره به اشتراک گذاشته است، پیش اطلاعیه است و ما پاسخ خود را به دقت بررسی و ارسال خواهیم کرد. به‌محض این که تصمیم کتبی نهایی با ما در میان گذاشته شود، به دقت بررسی خواهیم کرد تا اقدام بعدی را ارزیابی کنیم.

اپل هم در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد: این شرکت با نتیجه‌گیری‌های کمیسیون ارتباطات کره در گزارش بازرس این رگولاتور، مخالف بوده و معتقد است تغییراتی که در اپ استور اعمال کرده، با قانون تجارت مخابرات منطبق بوده است. اپل مانند همیشه، به تعامل با کمیسیون ارتباطات کره برای در میان گذاشتن نظرات خود، ادامه خواهیم داد.

کره جنوبی در سال ۲۰۲۱، اصلاحیه‌ای را برای قانون تجارت مخابراتی تصویب کرد که گردانندگان فروشگاه‌های برنامه را از وادار کردن طراحان نرم افزار به استفاده از سیستم‌های پرداخت‌شان، منع می‌کرد.

کمیسیون ارتباطات کره اعلام کرد که اعمال برخی روش‌های پرداخت توسط گوگل و اپل و دریافت تبعیض‌آمیز هزینه‌های اپل از طراحان اپلیکیشن‌های بومی، احتمالا هدف قانون برای ترویج رقابت منصفانه را تضعیف می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور کره جنوبی پس از شنیدن صحبت‌های این دو شرکت، می‌تواند درباره اعمال جریمه‌های حداکثر تا ۶۸ میلیارد وون (۵۰.۴۷ میلیون دلار) شامل ۴۷.۵ میلیارد وون برای گوگل و ۲۰.۵ میلیارد وون برای اپل، تصمیم بگیرد.

منبع: ایسنا

532636