ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

در اسفند 1399، مایکروسافت آفیس 2021 را معرفی کرد و اخیرا تاریخ انتشار آن مشخص شده است. آفیس 2021 در 13مهر 1400 یا همان 5 اکتبر 2021 همراه با ویندوز11 در دسترس کاربران عادی ویندوز و مک قرار خواهد گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات تشریح کرد:

اعلام جزییات ثبت‌نام اینترنت رایگان معلمان، اساتید، طلاب و دانشجویان

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، طلاب و دانشجویان به‌زودی آغاز خواهد شد، گفت: برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به مدت ۶ ماه در نظر گرفته شده است.

صبح روز شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰، مراسم آغاز سال‌تحصیلی جدید که با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی و علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در یکی از مدارس استان تهران برگزار می‌شود، به‌صورت زنده از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) پخش می‌شود.
با اعلام بازنگری مجدد در روند رجیستری گوشی تلفن همراه در مبادی ورودی، طی بررسی و مصوبات صورت گرفته، فرآیند به نحوی برنامه‌ریزی شده است که ایستایی در مبادی ورودی به حداقل رسیده و محدود به احراز هویت مسافر و گوشی تلفن خواهد شد و مابقی به بعد از ورود منتقل می‌شود.

میزان ترافیک تعریف‌شده یا حجم، برای سرویس‌ها از سوی اپراتور اختیاری است و تحت عنوان آستانه مصرف منصفانه (FUP) تعیین می‌شود و سقف تعرفه هر گیگابایت اضافه ترافیک بین‌الملل، ۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

سیستم عامل iOS 15 مجهز به قابلیت‌های جدید همانند سیری آفلاین، طراحی مجدد اعلان‌ها، حالت تمرکز (Focus Mode)، رابط کاربری جدید برای مرورگر سافاری، تشخیص متن در تصاویر و سایر موارد است. شما می‌توانید آپدیت را همانند بروزرسانی‌های گذشته سیستم عامل iOS و از طریق وای فای انجام دهید، اما در ابتدا باید نیازمندی‌های انجام بروزرسانی iOS 15 را بدانید و برای فراهم کردن آن‌ها، آماده شوید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

فعلا گوشی خود را آپدیت نکنید؛

مشکل بزرگ برای کاربران ایرانی آیفون!

اپل سیستم‌عامل iOS 15 را به تازگی منتشر کرده و کاربران نیز مشتاقانه در حال نصب آن هستند. اما به نظر می‌رسد این نسخه از سیستم‌عامل اپل با اپلیکیشن‌های ایرانی نصب شده توسط اپ استورهای ایرانی سازگاری بالایی ندارد و آن‌ها را از کار می‌اندازد.

در مراسم رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن شاد مطرح شد؛

آغاز سال تحصیلی با نسخه جدید «شاد»

نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزی یا همان "شاد" همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رونمایی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون از موبایل ایرانی استفاده می‌کند که ظرفیت‌های مناسبی نیز دارد، گفت که موبایل ایرانی تولید داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می‌شود، موجب اشتغال‌زایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می‌کند و نسبت به گوشی‌های خارجی ارزان‌تر است.

اپل نسخه جدید iOS ۱۵ برای آیفون را به همراه به روزرسانی iPadOS، WatchOS ۸ و tvOS ۱۵ برای آی پد، اپل واچ و دستگاههای اپل تی وی منتشر کرد.

در راستای ارائه خدمات ارتباطی ویژه به زائران کربلای معلی، همراه اول تعرفه رومینگ بین‌الملل خود برای برقراری مکالمه، پیامک و اینترنت در کشور عراق را کاهش داد.