ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شرکت مایکروسافت فید خبری شخصی سازی شده ای به نام مایکروسافت استارت را راه اندازی کرد که به صورت وب سایت و یک اپلیکیشن موبایل قابل دسترس خواهد بود.

نسخه جدید شاد و اپراتور اختصاصی؛

وعده هایی برای ساماندهی فضای مجازی کودکان ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، وعده داد که به‌زودی اپراتور اختصاصی کودکان و نوجوانان در جهت ارائه محتوای سالم راه‌اندازی می‌شود و همچنین با اشاره به لزوم توسعه شبکه دانش‌آموزی شاد به عنوان یک پلتفرم داخلی که ۲.۵ میلیون نفر همزمان از آن استفاده می‌کنند، از تلاش برای رایگان بودن شاد در سال جدید تحصیلی خبر داد.

شرکت اپل ۱۴ سپتامبر (سه شنبه ۲۳ شهریور) مراسم ویژه ای برگزار خواهد کرد که اکثر ناظران صنعت انتظار دارند نسل جدید گوشی آیفون طی آن رونمایی شود.

واتس‌اپ اخیرا به دلیل سیاست 0های حریم خصوصی خود هدف انتقاد قرار گرفته است اما ممکن است به روزرسانی آتی این پیام رسان به کاربران کنترل بیشتری روی تنظیمات حریم خصوصی فراهم کند.
اختتامیه پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال در مرکز همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار و از برگزیدگان این رویداد در سه محور اصلی زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال و یک محور ویژه، مدیریت کار در دوران کرونا تقدیر شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌کنیم امسال نیز استفاده از شبکه شاد رایگان باشد اما باید نحوه تامین منابع آن مشخص و سازوکار جدیدی برای تداوم آن دیده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد؛

دنبال مسدود و محدودسازی نیستیم/ فضای مجازی باید نظام‌مند باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون شاهد وجود پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و تخلف در فضای مجازی هستیم اما ابزار مناسب برای احقاق حقوق مردم در این زمینه وجود ندارد، گفت: ما به هیچ وجه دنبال مسدودسازی و محدودسازی کسب‌ وکارها نیستیم. اما معتقدیم این فضا باید نظم داشته و نظام‌مند باشد.

بیش از ۱۰۰۰ استاد بسیجی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای از وزیر ارتباطات خواستند ضمن جبران کاستی‌های مدیریتی در وزارتخانه، کاری کند تا همه به مدیریت این فضای مهم و حقیقی افتخار کنند.
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به پایه‌گذاری ایجاد خدمات دیجیتال امروزی توسط نسل چهار تلفن همراه و نسل‌های قبل، گفت: با ظهور و بروز نسل پنجم تلفن همراه در دنیا و ایران، عرصه برای ایجاد تحولی بزرگتر که تحول دیجیتال نامیده می‌شود، فراهم شده است.
تعدادی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی در بازدیدی از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول که با همراهی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل و جمعی از مدیران همراه اول انجام شد، در جریان دستاوردهای فنی و توانمندی های بومی نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور قرار گرفتند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم، پیش از دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی وعده‌هایی در حوزه آی‌سی‌تی ارائه داد، که تکمیل شبکه ملی اطلاعات در صدر این وعده‌ها قرار دارد.

مدیرعامل همراه اول اظهار کرد: همراه اول با در اختیار داشتن پتانسیل عظیم، توسط مرکز تحقیق و توسعه خود قرارداد بومی سازی و تولید داخلی با شرکت های مختلف داخلی در حوزه آنتن به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده است.
شهر تیلور تگزاس یکی از مکانهایی که سامسونگ برای کارخانه تراشه سازی ۱۷ میلیارد دلاری خود در نظر گرفته است، در نظر دارد در صورت انتخاب شدن از سوی این غول کره ای تخفیف مالیات بر املاک قابل ملاحظه ای عرضه کند.

بی شک ظهور و بروز کسب و کارهای اینترنتی در جامعه معلول فزونی تقاضا بر عرضه می باشد، به همین دلیل چند سالی است که کسب و کارهای اینترنتی در کشورمان رونق پیدا کرده و با شیوع کرونا استفاده از این خدمات در فضای مجازی رو به افزایش است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: اعتقادم این است که اگر نخواهیم بگوییم مخابرات ایران ستون فقرات شبکه ملی اطلاعات است، حداقل این شرکت یکی از ستون‌های اصلی این حرکت و ارکان توسعه شبکه ملی اطلاعات و این طرح کلان است.

سازمان حفاظت از دیتای ترکیه واتس‌اپ را به دلیل نقض مقررات حریم خصوصی حدود ۲۰۰ هزار یورو جریمه کرد.

به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط اپراتورها طراحی شده و مشترکان می‌توانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود.