علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نتایج یک مطالعه‌ جدید نشان می‌دهد که «ملانوما» دیگر شایع‌ترین دلیل مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پوست نیست و به گفته متخصصان، «سرطان پوست غیرملانوما» (NMSC) که معمولا تصور می‌شود اهمیت کمتری دارد، دلیل بیشتر مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان پوست در سراسر جهان است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد:

مشکلات گوارشی وجه تمایز کرونا و آنفلوآنزا

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مادران باردار و بیماران زمینه‌ای به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.
یک متخصص مغز و اعصاب، در خصوص اینکه کدام سرگیجه ها می توانند خطرناک باشند، توضیحاتی ارائه داد.
بر اساس مطالعه جدید دانشگاه «کویین‌ مری» لندن، برخی افراد به دنبال سرماخوردگی، آنفلوآنزا، ذات‌الریه یا سایر بیماری‌های تنفسی با «سرماخوردگی طولانی‌مدت» یا عوارض طولانی‌مدت مواجه می‌شوند.
برای اولین بار در جهان، دانشمندان مسیر صحیح غلبه بر سرطان روده را کشف کردند و می‌گویند این کشف می‌تواند به بهبود چشمگیر نتایج و میزان بقای بیماران مبتلا به این نوع از سرطان کمک کند.
یکی از یافته های تحقیقی در مجلۀ جراحی زیبایی این بود که زنان به طور مکرر در معرض تصاویر لب‌های بزرگ در اینستاگرام قرار گرفته‌اند و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از شکل طبیعی لب‌های خود ناراضی شده‌اند.
براساس اعلام وزارت بهداشت تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ از بین افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی ثبت شده ۲۳ هزار و ۹۰۲ نفر زنده هستند و ۵۴.۹ درصد علت ابتلا به ویروس عامل ایدز، "روابط جنسی" پرخطر بوده و ۸۱ درصد مبتلایان مرد هستند.
محققان با استفاده از اکسید گرافن، الیاف کامپوزیتی ساختند که می‌توان آنها را به عنوان عضلات مصنوعی به‌کار گرفت. این الیاف سرعت پاسخ‌دهی بالا و دوام قابل توجهی دارد.
یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه برای درمان و یا پیشگیری از سکته‌ قلبی زمان حکم طلا را دارد، گفت: برای کمک بیمار قلبی، بدون فوت وقت با اورژانس تماس بگیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند در وعده‌های دیگر بیشتر غذا می‌خورند که همین امر باعث افزایش وزن بدن می‌شود.