خبر خوش سازمان جهانی بهداشت از وضعیت مهار آبله میمون

سازمان بهداشت جهانی از مهار آبله میمون در اروپا خبر داد.
تصویر خبر خوش سازمان جهانی بهداشت از وضعیت مهار آبله میمون

به گزارش سایت خبری پرسون، مقامات سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کردند که می‌توان شیوع آبله میمون را در اروپا از بین برد. اکنون علیرغم اینکه واکسن این بیماری کم است اما شواهدی مبنی بر کاهش شمار مبتلایان در تعداد معدودی از کشورها دیده می شود.

نشانه های دلگرم کننده ای از کاهش مداوم هفته به هفته ابتلا در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، پرتغال، اسپانیا و بریتانیا و همچنین کاهش سرعت ابتلا در برخی از مناطق ایالات متحده جود دارد.

هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت: ما معتقدیم که می توانیم انتقال آبله میمون از انسان به انسان را در این منطقه (اروپا) از بین ببریم.ما باید فوراً تلاش خود را افزایش دهیم و به سمت حذف بیماری حرکت کنیم.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و تنظیم‌کننده‌های انگلیس از تغییر روش تزریق واکسن به تزریق داخل پوستی حمایت کرده‌اند. این نوع تزریق دزهای قابل استفاده از یک ویال را تا پنج برابر افزایش می‌دهد.

کاترین اسمالوود، ارشد افسر اورژانس و مدیر حوادث آبله میمون در سازمان بهداشت جهانی گفت: علاوه بر کمبود عرضه واکسن، با توجه به زمان لازم برای استقرار واکسن و اثرگذاری آن، به نظر می‌رسد که عوامل مهم در پشت کندی این کاهش سرعت تشخیص زودهنگام است که منجر به قرنطینه زودتر بیماران و تغییرات رفتاری می‌شود.

بیش از 47600 مورد تایید شده از آبله میمون در 90 کشوری از اوایل ماه می گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری اعلام کرده است. در همین حال، مقامات این سازمان گفتند که انتظار می رود موارد ابتلا به کرونا و سایر ویروس های تنفسی نیز در پاییز و زمستان امسال افزایش یابد.

منبع: فارس

413745