علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نائب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو می‌گوید: با اعتبار ۶۹ هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال ۱۴۰۲ برای دارو تعیین شده، سال آینده در بهترین حالت ۴ تا ۵ ماه می‌توانیم وضعیت را تحمل کنیم. بعدش باید توی سر خود بزنیم و کاسه چه کنم در دست بگیریم.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D در کاهش احتمال ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به پیش‌دیابت نقش دارند. بر اساس این مطالعات، افراد مبتلا به پیش‌دیابت می‌توانند با مصرف مکمل ویتامین D خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۵ درصد کاهش دهند.
سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد. طبق اسناد سازمان جهانی بهداشت، از ۴۰ درصد سرطان ها می توان پیشگیری کرد و مواردی هم که قابل پیشگیری نیست را نیز می توان به کمک خودمراقبتی، امید به اثربخشی روش های تشخیصی و درمانی، مراجعه به موقع و زودهنگام به آسانی تشخیص داد؛ به طوری که نیمی از سرطان ها قابل درمان است.
گروهی از پژوهشگران در پکن، در یک اتفاق عجیب، ابتلای یک نوجوان چینی نوزده ساله به «بیماری آلزایمر» را تشخیص دادند. در صورتی که تشخیص ابتلای این نوجوان چینی به بیماری آلزایمر تایید شود، جوانترین فردی خواهد بود که به این بیماری مبتلا شده است. تقریبا تمام موارد آلزایمر در افراد زیر ۳۰ سال ارثی است و جوانترین مورد پیش از مورد فعلی، ۲۱ سال داشت و علت ژنتیکی داشت.
مالاریا یک بیماری حاد و مزمن است که به دنبال گزش پشه آنوفل ماده و انجام خونخواری از فرد بیمار، انگل مالاریا در بدن پشه تکثیر پیدا می‌کند و به دنبال گزش فرد سالم، تعدادی انگل مالاریا همراه با بزاق پشه وارد جریان خون می‌شود. پس از آن چرخه شیزوگونی خونی آغاز می‌شود و به حدی می‌رسد که لرز، تب و سایر نشانه‌های بالینی را ایجاد می‌کند.
طبیعی است که معده برای کمک به هضم غذا اسید ترشح کند؛ اما اگر دریچه بین مری و معده که برای جلوگیری از ترشح اسید معده به داخل مری طراحی شده ضعیف یا شُل شود، باعث ریفلاکس خواهد شد.
تقویت استخوان اهمیت بسیاری در سلامت بدن دارد. ویتامین‌های مفید، تاثیر بسزایی در استحکام و مراقبت از استخوان دارند بنابراین باید با این ویتامین‌ها آشنا شوید.
انواع دمنوش‌های گیاهی، با توجه به داشتن ترکیبات و فواید بالا، بسیار برای ایمنی و سلامتی مفید است. در این مطلب با ۴ دمنوش موثر در کنترل فشارخون آشنا می‌شوید.
پیاده روی منظم روزانه تاثیر زیادی بر سلامت فرد، دارد از سلامت جسمی، دفع سموم و لاغری گرفته تا سلامت روانی و بهبود خلق و خو و ایجاد نشاط در زندگی روزانه.
یک متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه شیدایی یا مانیا حالتی از افسردگی است، گفت: این اختلال همزمان با فصل بهار آغاز می‌شود و با تظاهراتی مانند نشاط‌ زدگی، خلق بالا به صورت شادی، خوش‌بینی افراطی، اشکال در تمرکز و برنامه‌ریزی‌های بلندپروازانه دیده می‌شود.
یکی از روش هایی که در جوانسازی و سفت کردن پوست صورت و یا حتی بدن، تاثیر بسزایی دارد، روش اندولیفت می باشد. اندولیفت دارای نتایج موثری است که با همراه شدن دوران نقاهت کم و عدم بستری، توانسته است علاقمندان زیادی را به خود جلب کند.