علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دانشمندان می‌گویند یک داروی ضدصرع که با قیمتی ارزان در بازار وجود دارد، در آزمایش روی موش‌ها توانسته است اثر بیماری اوتیسم را خنثی کند.
گاهی می شنویم که بعضی اشخاص بدون هیچ مشکل و به طور ناگهانی در خواب مرده اند.

بزاق با تحت کنترل نگه داشتن باکتری ها و قارچ های دهان به جلوگیری از عفونت نیز کمک می کند. هنگامی که بزاق کافی تولید نمی شود، دهان خشک می شود.
سازمان بهداشت جهانی هشدار داد؛

خطر شیوع ویروسی مرموز

ویروسی ناشناخته با نام ماربورگ در کشورهای آفریقایی در حال شیوع است.
همان‌طور که بدن نیاز به مواد مغذی دارد، موی سر هم نیاز به مواد مغذی دارد و این ۸ خوراکی می توانند باعث جلوگیری ریزش مو شوند.
کنفرانس علمی درمان گیاهی میگرن با سخنرانی سعید کیانبخت، متخصص فارماکولوژی و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برگزار شد. مخاطبین این دوره، پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند. این کنفرانس به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) برگزار شد.
سرطان یک شبه به وجود نمی‌آید. غذاهای ضد سرطان و عادت‌های درست سبک زندگی می‌توانند به میزان چشمگیری از ریسک سرطان بکاهند. البته شما باید همیشه هر علامتی را با پزشک‌تان درمیان بگذارید.
احتمالاً در مورد رژیم غذایی بر اساس گروه خونی مواردی را شنیده‌اید؛ برنامه غذایی که به افراد پیشنهاد می‌کند فقط غذاهای مفید را بر اساس گروه خونی خود مصرف کنند.
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس می‌گویند: بیماری "کاوازاکی" یکی از علل اصلی نارسایی قلبی در کودکان زیر پنج سال است و موارد ابتلا به این بیماری طی پنج سال گذشته در این کشور افزایش یافته است.
تمام افراد درباره خصوصیات ظاهری خود نظرهای متفاوتی دارند، اما برخی افراد ظاهر خود را قضاوت می‌کنند، با در نظر گرفتن عیب‌هایی نه چندان قابل توجه یا حتی خیالی، اعتماد به نفس آنها کاهش می‌یابد.
زمانی که چیزی در دهان شما قرار ندارد اما با احساس خفگی مواجه هستید، به‌سرعت به بیمارستان مراجعه کنید. یک حمله قلبی می‌تواند در قالب احساس خفگی یا سوزش در گلو خود را نشان دهد.