علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

آمپول نوروبیون را برای بیماری‌های سیستمیک عصبی به دلیل کمبود شدید ویتامین B۱ ، B۶ و B۱۲ استفاده می‌کنند.
تحقیقات تازه این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا ژن های یک حیوان دریایی شبیه چتر دریایی می توانند منجر به یافتن درمان نهایی ضد پیری شوند یا خیر.
یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد: سم کشنده یک نوع ماهی می‌تواند یک داروی بسیار مؤثر برای درمان آسم در انسان باشد.
یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: گوشت گوسفند به ویژه گوسفندی که زیر یک سال سن دارد همچنین گوشت بزغاله از جمله بهترین نوع گوشت‌ها محسوب می‌شوند چراکه این نوع گوشت سریع هضم می‌شود و در دسترس اعضا و بافت‌های بدن قرار می‌گیرد.
دکترای تخصصی فیزیولوژی دام و طیور با رد شایعات درباره مرغ های هورمونی این مسئله را دروغ بزرگ قرن دانست که برخی افراد غیر مطلع به آن دامن می زنند. وی به مسئله مهم استفاده از آنتی بیوتیک در مرغ ها به عنوان محرک رشد اشاره کرد و خاطرنشان کرد مصرف این مرغ ها ( در دراز مدت)باعث مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن می شوند.
نتایج تحقیقی در ایالات متحده نشان می‌دهد که نوشیدن آب لوله‌کشی می‌تواند اثرات خطرناکی بر سلامت افراد داشته باشد.
یک نشانه عجیب مرحله زوال شناختی در پارکینسون

احساس تنها نبودن در یک اتاق خالی

توهمات حضوری توهماتی هستند که در آن بیمار در تنهایی می‌پندازد شخصی که وجود خارجی ندارد در نزدیکی اوست و احساسی مبهم از او دارد. این توهمات را شاید ما خاص بیماران روانپزشکی بدانیم. اما جالب است که تحقیقاتی انجام شده که نشان داده این توهم در بیماری پارکینسون هم شایع است ...
پزشکان هنوز نمی‌دانند که چرا افراد با این گروه خونی ممکن است در معرض خطر ابتلا به سکته زودهنگام باشند. این بدان معناست آن‌ها هنوز نمی‌توانند پیشگیری‌های هدفمند برای سکته مغزی زودهنگام ایجاد کنند.
نانوکاوشگر پودری که در یک مؤسسه مهندسی زیستی و نانوتکنولوژی استرالیایی (AIBN) ساخته شد، مخمر مصنوعی است که می‌تواند در محیط‌هایی مانند فرودگاه‌، بیمارستان‌، استادیوم‌ و در شبکه آب و فاضلاب‌ برای شناسایی نشانگرهای زیستی کرونا مستقر شوند.