علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

اگر مدفوع تان کوچک، سفت و گلوله گلوله بود، احتمالاً دچار یبوست یا کاهش تعداد دفعات مدفوع کردن شده اید. این اتفاق معمولاً به دلیل کمبود فیبر در رژیم غذایی رخ می‌دهد. دیگر عوامل تأثیرگذار در این مسأله میزان مصرف آب و تحرک فیزیکی است. به علاوه، یبوست می‌تواند بر اثر مصرف برخی دارو‌ها یا برخی مشکلات پزشکی رخ دهد که عملکرد روده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
غلظت خون بر اثر افزایش گلبول قرمز ایجاد و وجود سلول‌های اضافه باعث غلظت مایع خون می‌شود که بدن را مستعد خطرات زیادی از جمله لخته شدن خون می‌کند. در این مطلب با علائم و راه‌های درمان غلظت خون آشنا می‌شوید.
نتایج تحقیق دانشگاه ییل آمریکا اختلال شدید در واکنش به مواد مغذی را نشان می‌دهد، این تحقیق جدید بیان کرد که واکنش به مواد مغذی در میان افراد چاق کاهش یافته است و این واکنش مغز پس از کاهش وزن بهبود نمی‌یابد.
استاد گروه انگل‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نسبت به شنا کردن با لنزهای تماسی هشدار داد و گفت: شنا با لنز طبی یا لنز رنگی به هیچ عنوان درست نیست، شما با این کار در واقع راه ورود انواع باکتری‌ها را به چشم خود باز می‌کنید.
برای مدیریت و درمان همه بیماری‌ها شما باید اطلاعات کافی راجع‌ به آن بیماری داشته باشید، دیابت هم جزو بیماری‌هایی است که با داشتن آگاهی می‌توانید آن را کنترل کنید.
مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: هیچکدام از انواع جگر ویژگی‌های خاص بهتری نسبت به دیگری ارائه نمی‌دهند با این حال، جگر گوسفند کمی مغذی‌تر است و چربی بیشتری نیز دارد.
متخصص قلب و عروق، درباره اهمیت سلامت قلب و عروق در برنامه «ساختمان پزشکان» رادیو جوان عنوان کرد: عواملی مانند تغذیه، فعالیت بدنی و سبک زندگی بر سلامت قلب و عروق تأثیر گذارند. همچنین، وجود افرادی در کنار ما که ممکن است در معرض خطر قلبی عروقی باشند، نیز می‌تواند به نجات ما در مواقع ضروری کمک کند.