علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران به خباثت و توطئه‌های دشمنان ایران و نظام اسلامی علیه انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: انرژی اتمی ایران با وجود تمام دشمنی‌ها از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.
گاهی اوقات مشکلاتی مثل نفخ، یبوست، خستگی یا خروپف کاملا بی‌خطر هستند و خودبه‌خود برطرف می‌شوند، اما در بعضی موارد، ممکن است اتفاق جدی‌تری در حال وقوع باشد و این علایم از داشتن یک بدن ناسالم خبر دهند.
دانشمندان در حال توسعه یک نشانگر زیستی دیجیتال هستند که از طریق هدبند پوشیدنی مورد استفاده در شب، نشانه‌های اولیه بیماری آلزایمر را از روی الگوهای امواج مغزی تشخیص می‌دهد.
رازی عقاید نو و تا حد زیادی غیرسازشکارانه ای داشت. او در طب، مابعدالطبیعه، کیمیاگری و حتی اخلاق حرف هایی زده که نه قبل و نه بعد از او هیچ کس دیگری نزد. مخالفت رازی با کلام اسلامی، فلسفۀ ارسطو و افلاطون و نوافلاطونی و اسماعیلیه باعث شد تنهاتر از همیشه شده و در فقر و عزلت از دنیا برود.
راهبرد کاهش وزن شما ممکن است شامل رژیم غذایی سالم و ورزش منظم باشد، اما کمبود خواب می‌تواند به راحتی اهداف کاهش وزن شما را نابود کند زیرا با خواب کم، هوس خوردن غذاهای پر قند و چربی بیشتر می‌شود.
خارش دست معمولاً یک اتفاق کلافه کننده است و گاهی اوقات فرد را از انجام دادن کار‌های روزانه باز می‌دارد.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
کلید حفظ سلامت در گرمای شدید تابستان، آب‌رسانی به بدن یا هیدراته کردن آن است. کارشناسان می‌گویند راه‌‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها متوجه می‌شوید بدن‌تان به اندازه کافی آب دریافت نکرده است.
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: اگر مشکل عضلانی اسکلتی دارند توجه به آن را به تاخیر نیندازند زیرا گاه با ورزش درمانی، گرما درمانی، لیزر و مگنت‌تراپی مشکل برطرف می‌شود، اما اگر بی‌توجهی کرده و آسیب رباط و منیسک پیدا کنند، مراحل درمان سخت تر می‌شود.
چاقی دوران کودکی به دلایل زیادی نگران کننده است، از جمله اینکه شدت اختلال خواب معروف به آپنه انسدادی خواب با افزایش سطح چاقی و افزایش سن افزایش می یابد.
تیمی از محققان پزشکی در آمریکا توانسته‌اند با دستکاری در مغز موش‌های نر کاری کنند که این موجودات بتوانند پی در پی به اوج لذت جنسی برسند بدون اینکه نیاز به استراحت یا وقفه داشته باشند.