دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مسئول علمی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت بیان کرد: برنامه زمانی آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی تغییر نمی‌کند و افزود: زمان قطعی آزمون دستیاری اعلام می‌شود.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها را مجبور به برگزاری "حضوری" امتحانات پایان ترم نکردیم،‌ گفت: این اجازه به دانشگاه‌ها داده شده تا بر اساس شرایط خود در خصوص نوع برگزاری امتحانات تصمیم گیری کنند.
رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری از انتشار رتبه بندی جهانی ISC برای سال ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: با حضور ۵ دانشگاه جدید، تعداد دانشگاه های ایرانی در این نظام رتبه بندی به ۵۱ مورد رسید.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید صنعت‌های فعال در حوزه سلامت را شناسایی کنیم. صنعت توقع دارد نیازهای او از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونت‌های تحقیقات و فناوری و حتی وزارت بهداشت شناسایی شوند. مراکز تحقیقاتی و معاونت‌های تحقیقاتی باید بتوانند نیازهای صنعت در حوزه سلامت را احصاء کنند تا ببینیم چه کاری از آنها بر می‌آید.
وزیر علوم در واکنش به گلایه برخی دانشجویان مبنی بر سلیقه‌ای عمل کردن دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات دانشجویان و عدم تصمیم متمرکز در این باره عنوان کرد: امکانات دانشگاه‌ها با یکدیگر یکسان نیست.
سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان آزمون‌های سراسری با استفاده از گواهی‌های جعلی قبولی در دانشگاه‌ها هشدار داد.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از در نظر گرفتن مهلت یک هفته‌ای برای ثبت نام شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت پس از حضور در جمع دانشجویان خوابگاهی علوم پزشکی ایران تاکید کرد: زبان رسا، شفاف و بی لکنت آن‌ها در کنار ادب و احترام و دغدغه‌شان ستودنی و پند آموز بود.