دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مطرح شد:

وزیر علوم: دشمن متوجه نقش و جایگاه دانشگاه‌های ما شده است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه پرچمدار قانون و مقررات است، گفت: در دانشگاه پرسش و سوال ارزش محسوب می‌شود و باید مطالبه‌گری و پرسشگری را به رسمیت بشناسیم
در دوازدهمین نشست از سلسله نشست های مؤسسه همکاری های میان رشته ای با موضوع «در مواجهه با بحران کنونی دانشگاه»، احسان شریعتی، مقصود فراستخواه و فرشته طوسی به مطالبه استقلال دانشگاه و تأثیر دانشگاه در صفات جمعیتی و جامعه شناختی ایران پرداختند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: ۲۱ درصد دانش‌آموزان  با ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی،  ۲۹ درصد با ۶۰ درصد و ۲۷ درصد با ۱۰۰ درصد تاثیر موافق بوده‌اند و ۲۳ درصد گفته‌اند موافق عدم تاثیر سوابق در کنکورند.

دکتر علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فردا ۲۶ آذر آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ است و این مهلت تمدید نخواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در جریان اعتراضات اخیر گفت: دانشجویانی که بیرون از دانشگاه دستگیر شده‌اند، اگر کاری که حق دیگری را ضایع کرده باشد، انجام نداده باشند، طبق تعامل صورت گرفته، به جای "برخورد قضایی" به صورت "انضباطی" با آنها برخورد می‌شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح همیار دانشجو (کار دانشجویی) به منظور ترویج فرهنگ همیاری در میان دانشجویان و بهره‌گیری پاره وقت از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد امور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ایجاد زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌آموزی دانشجویان اجرا می‌شود.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در تمامی رشته‌های امتحانی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.