دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

فارغ‌التحصیلان بابت آزادسازی مدرک باید هزینه‌های گزاف بدهند

سنگ جدید پیش پای دانشجویان

دانشجویان این روزها، اوقات سختی را طی می‌کنند. از یک سو وضعیت دانشگاه‌ها در اعتراضات اخیر چندان مطلوب نیست، اتفاقات ناگواری که در چند دانشگاه تهران و شهرستانها افتاده است باعث اعتراضات بسیاری شده، دانشجویان بسیاری مشکل ورود و خروج به دانشگاه پیدا کرده اند یا تعلیق شده اند، بازداشت برخی دیگر از دانشجویان هم موجب شده که در عموم دانشگاه‌ها فراخوان برای تحصن منتشر شود و ... . همه این موضوعات باعث شده که این روزها دانشجویان از سویی مورد توجه واقع شوند و از سوی دیگر به نظر می‌رسد که محدودیت‌ها و دغدغه‌های بسیاری برای آنها پیدا شده است.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور ۱۴۰۲ میزان تأثیر قطعی سوابق تحصیلی به ۴۰ درصد خواهد بود که بر اساس ۱۱ درس دیپلم در پایه دوازدهم در نظام ۶-۳-۳- خواهد بود و سهمیه‌ها در این آزمون تغییر نخواهد کرد.
اگرچه وعده‌های غذایی از سوی دانشگاه‌ها برای دانشجویان ارائه می‌شود اما از نحوه ارائه و کیفیت غذاها به نظر می‌رسد که بسیاری از دانشگاه‌ها تنها برای رفع مسئولیت وعده‌های غذایی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.
معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکثر دانشجویانی که خارج دانشگاه بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. سه یا چهار نفر همچنان بازداشت هستند که دانشگاه پیگیری لازم را در خصوص پرونده های آنان داشته است.  

در زمان ثبت نام برای آزمون نظام مهندسی، احتمال وقوع هر گونه خطایی برای وارد کردن اطلاعات وجود دارد. اشتباهات رایج در وارد کردن محل سکونت برای تعیین حوزه امتحانی نیز در این میان از رایج ترین خطاهای مربوط به این حوزه محسوب می شود.
رئیس دانشگاه تهران گفت: برخی اساتید که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار بود به بهانه اینکه «جامعه را دو قطبی نکنیم»، در مقابل افرادی که مبناها و چهارچوب‌ها را زیر پا گذاشتند، حاکمیت نظام اسلامی و اجرای احکام الهی را زیر سوال بردند و حتی با تهدید مانع از حضور برخی دانشجویان و اساتید در کلاس درس شدند و دچار مماشات شدند
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش بیان کرد:

کنکور دو نوبته شده نه دو مرحله ای

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: زیرگروه‌ها حذف ‌شده است چراکه داوطلبی برای کسب رشته مورد نظر در زیرگروه خاص تمرکز می‌کرد و احیاناً اگر درس را در آزمون خراب می‌کرد، در زیرگروه‌های دیگر شانسی نداشت و باعث می‌شد که فرصت‌ها را از دست دهد.