دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

با ابلاغ دستورالعمل اجرایی المپیادهای علمی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱، تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان برگزیده در المپیادهای علمی مشخص و نحوه ورود بدون کنکور نخبگان به آموزش عالی اعلام شده است.
آموزش و پرورش اعلام کرده که دروس عمومی از آزمون کنکور حذف و سنجش آن‌ها صرفاً از طریق امتحانات نهایی خواهد بود. اما سهم این دروس در نمره کل کاهش نیافته، بلکه در برخی از گروه‌های آزمایشی افزایش داشته است.

برخلاف چند سال اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا گرامیداشت روز دانشجو چندان رونق نداشت در سال ۱۴۰۱ و در حالی که کشور روزهای ملتهبی را پشت سر می‌گذارد، فضای دانشگاه‌ها با حضور تعدادی از مسئولان کمی متفاوت از قبل بود.

به مناسبت روز دانشجو گروهی از دانشجویان با حضور پشت تریبون، دغدغه‌های خود نسبت به وضعیت فرهنگی کشور را بیان کردند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که یکی از منابع قدرت ما دانشگاه‌ها هستند؛ بنابراین تلاش می‌کنند تا با بهره‌گیری از معدود افراد هتاک و فریب‌خورده، تصویری ابتذال‌گونه از دانشگاه ارائه کنند و باعث انسداد فضای گفتگو و نقد عالمانه شوند و مرجعیت دانشگاه را به چالش بکشند تا دانشگاه‌ها نتوانند در ایفای نقش تمدن‌سازی خود، آنگونه که مورد انتظار رهبر عزیزمان است، مؤثر و موفق عمل کنند.