دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

تغییرات دقیقه ۹۰ در کنکور ۱۴۰۲ از جمله ساختار دفترچه سؤالات و پاسخ‌نامه موجب نگرانی داوطلبان شده اما دست‌اندرکاران کنکور بر این باورند که افزایش تعداد دفترچه موجب افزایش امنیت این آزمون می‌شود.
امتحان یوس ترکیه توسط دانشگاه‌های مختلف ترکیه به صورت اختصاصی برگزار می‌ شود. این آزمون برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند در دانشگاه‌های ترکیه به تحصیل بپردازند.
مهدی نوید ادهم، مشاور عالی پیشین وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: کنکور وقتی کنکور است که فقط برای حداکثر ۱۰ درصد رشته‌های برترِ دانشگاه‌های برتر برگزار شود. اما ما هر سال یک میلیون دانش‌آموز به اضافه‌ی خانواده‌های آنها را درگیر این پدیده می‌کنیم.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان آموزش کشور درباره الکترونیکی شدن کنکور سراسری گفت: تلاش می‌کنیم که نخستین کنکور الکترونیکی را به صورت آزمایشی در بهمن ماه برگزار کنیم.
وزیرعلوم از تصویب آئین نامه جذب نخبگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی به ۶۰ ارتقا یافته و سالانه ۳ پایه تشویقی برای هر عضو در نظر گرفته شده است.
به نظر می رسد یکی از بزرگترین مصادیق هدر دادن سرمایه ها در کشور همین است که زنان ۶۰ درصد صندلی های دانشگاه را بگیرند اما نتوانند بیشتر از ۱۰ درصد بازار اشتغال را به دست آورند.
​کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول کنکور ۱۴۰۲، پیش از موعد اعلام شده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی در هفته‌ای که گذشت، تیتر خبرها شد. البته این اولین باری نیست که پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی تیتر خبرها می‌شود. اگر قدیم‌تر سؤالات امتحان نهایی مقابل مدارس، کتابخانه‌ها یا حتی در پارک‌هایی که پاتوق نوجوانان بود فروخته می‌شد، حالا حتی سؤالات کنکور هم به وسیله تکنولوژی با سرعت بیشتری به اقصانقاط کشور پخش می‌شود.
رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور بر بازنگری مقررات، توسعه مراکز برگزاری و رفع مشکلات موجود آزمون آیلتس تأکید کرد و گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت.
سازمان سنجش از افزایش دستگاه‌های تقلب‌یاب سر جلسه‌های کنکور خبر داده و گفته بود، حدود ۸۵۷نفر با تجهیزات دستگیر و بین سه تا ۱۰ سال از شرکت در کنکور محروم شدند. عبدالرسول عباسپور گفته است: تعداد متقلبان کنکور ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، چهار برابر شده است.
فرصت ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش دانشجو صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی بهمن ماه سال ۱۴۰۱ امروز به پایان می‌رسد.