اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت مالدیو به دلیل جنگ علیه غزه ورود دارندگان گذرنامه اسرائیل به این کشور را ممنوع کرده است.

هدف مهمتر طرح جدید آمریکایی ها، کشاندن فرش از زیر پای محور مقاومت است اما به نظر می رسد که شاهزاده جوان سعودی بسیار زیرکانه عمل می کند و مایل نیست خود را در برابر محور مقاومت قرار دهد و یک دلیل آن اهمیتی است که به روابط دوجانبه اش با جمهوری اسلامی می دهد.
یک کارشناس مسائل سیاسی سوریه‌ای در یادداشتی به ابعاد مختلف نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی پرداخته است و تاکید می‌کند که محتوای این نامه، پاسخ دندان شکن به کسانی است که پدیده تروریسم را طبق سلیقه و خواسته خود تفسیر می کنند.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: ما از آزادی اسرا و آتش بس پایدار به منظور دستیابی به صلح و پیشرفت و حرکت به سوی «راه حل دو کشوری» حمایت می‌کنیم.

صدها تن از حامیان فلسطین در انگلیس امروز (شنبه) در پایتخت و چندین شهر پرجمعیت این کشور دست به تظاهرات زده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کردند.

باید گفت، این جنگ از همان روزهای آغازین آن، بین روسیه و ناتو بوده و آمریکا به عنوان رهبر ناتو، هرگز بیرون از این جنگ نبوده است. چرا که اوکراین و زلنسکی واقعا در حدی نیستند که خود تصمیم بگیرند با قدرتی مثل روسیه وارد جنگ مستقیم شوند. تنها چیزی که اکنون تغییرکرده این است که پیش از این، مداخله مستقیم از سوی ناتو تکذیب می‌شد اما اکنون اعلام و تایید می‌شود.