اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) گفت:‌کشورهای ناتو و به ویژه ایالات متحده در روزهای اخیر به صورت عمدی، تنش را در مناقشه اوکراین شدت بخشیده‌اند، این موضوع دور جدیدی از تنش‌ها را برانگیخته است.

ترکیب بالقوه دولت دوم دونالد ترامپ، از زمانی که این رئیس‌جمهور سابق آمریکا سومین تلاش خود برای ورود به کاخ سفید را آغاز کرد، موضوعی مورد توجه بوده است، اما ظاهرا چنین دولت بالقوه‌ای ممکن است شامل چهره‌هایی مانند «ایلان ماسک» باشد.
آیه ۵۶ از سوره نساء که چهارمین سوره قرآن است. می‌گوید: آنان که به آیات ما کافر شدند به زودی آنان را در آتش دوزخ می‌اندازیم که هر چه پوست تن آنها بسوزد، برای آنان پوست دیگری جایگزین می‌کنیم تا (سختی) عذاب را بچشند، که همانا خدا مقتدر و کارش از روی حکمت است‌.
معاون سفیر انگلیس در سازمان ملل در پی حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح گفت: بریتانیا از صحنه های بسیار ناراحت کننده ای رفح وحشت زده است.

در پی جنایت هولناک اخیر صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان در شهر رفح، منابع صهیونیستی از تکاپوی گسترده شورای امنیت داخلی این رژیم در ممانعت از قرار گرفتن نام این رژیم در لیست سیاه سازمان ملل در پی هدف قرار دادن کودکان بی‌گناه در غزه خبر دادند.
شورای اتحادیه اروپا در اقدامی خصمانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات محدودکننده اعمال‌ شده علیه سوریه ‌تا ژوئن ۲۰۲۵ تمدید خواهند شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اشاره به پیشنهاد غرب برای دادن چراغ سبز به اوکراین برای یورش به مسکو، اعلام کرد که ناتو باید بداند که با چه چیزی بازی می‌کند.