اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از افزایش خشونت در سراسر میانمار نگران است و حملات اخیر ارتش میانمار به تعداد زیادی از غیرنظامیان در ایالت راخین را محکوم می کند.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل با رد ادعاهای مطرح‌شده علیه ایران در قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تشریح مواضع خود پرداخت.

افسر ارتش آمریکا که در اعتراض به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیسیتی به تازگی استعفا کرده گفت آنچه در جنگ کنونی علیه نوار غزه رخ می‌دهد نوعی پاکسازی قومی است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: دولت آمریکا از بیم واکنش تهران از تروئیکای اروپا خواسته بود تا لحن قطعنامه را تعدیل کنند.

تلویزیون سی‌ان‌ان با تحلیل و بررسی ویدئوهای مربوط به بمباران مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات توسط رژیم صهیونیستی، به این نتیجه رسیده که این جنایت نیز با استفاده از مهمات ساخت آمریکا رخ داده است.

کاخ سفید امروز(پنجشنبه) اعلام کرد آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا به همراه ۱۲ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند توافق آتش‌بس را بپذیرند.

ترامپ با اشاره به اینکه نمی خواهد کاری را انجام دهد که دمکرات ها با حزب جمهوری خواه انجام دادند، افزود: «آنها می خواهند مرا در هر جرمی بگیرند. می خواهند کسی را بگیرند که با اکثریت آرا پیروز انتخابات شده است.»

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن نادیده گرفتن سطح همکاری‌ها و تعاملات رو به جلو میان جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را تکرار کرد و مدعی شد که تهران در اجرای قطعنامه‌های شورای حکام برای حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی قصور کرده است.

سالیوان با بیان اینکه واشنگتن توجهی به سر و صدای رسانه‌های مختلف درباره پاسخ احتمالی حماس به پیشنهاد نمی‌کند، افزود: واشنگتن تنها به پاسخ رسمی حماس که به میانجی‌ها منتقل خواهد شد، توجه دارد.