اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

لذا باید مواظب بود که تلاش‌های افراطی‌های اسراییل اشغالگر برای کشاندن جنگ و درگیری به خارج از سرزمین‌های اشغالی از جمله ایران تحقق نیابد، چراکه ورود غیرمستقیم ایران به جنگ جاری حتی حضور حزب‌الله لبنان به صورت خودجوش به صورتی پای ایران را به معرکه و احتمالا کمک امریکا به اسراییل در حمله به ایران بکشاند. موضوعی که اسراییلی‌ها سال‌ها دنبال آن بوده‌اند.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بودجه آمریکا برای ارسال بسته‌های حمایت نظامی و مالی به اوکراین رو به پایان است و از کنگره خواست تا با درخواست واشنگتن برای تخصیص منابع بیشتر موافقت کند
رئیس جمهور اسبق آمریکا درباره جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت،‌ این جنگ در پس زمینه آنچه او «چند دهه شکست در دستیابی به صلح پایدار» برای دو طرف جنگ خواند، رخ داده است.
هفته پنجم جنگ در صورت تداوم آن، به احتمال زیاد، حامل خسارات و تلفاتی غیر قابل جبران برای رژیم صهیونیستی خواهد بود، خسارات و تلفاتی که چند هزار کشته و اسیر و مجروح عملیات ۷ اکتبر "طوفان الاقصی" و تلفات دو روز گذشته، در مقایسه با آن ناچیز شمرده شود.

مقامات اسپانیا امروز (جمعه) برای حدود ۸۰۰ نفر از ساکنان شهر ساحلی «گاندیا» در شرق این کشور به دلیل خطر گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی که بادهای شدید ناشی از طوفان «سیاران» به آن دامن زده است، دستور تخلیه صادر کردند.

مقامات کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کردند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور از رژیم صهیونیستی درخواست خواهد کرد تا با توقف‌های موقت در عملیات نظامی در غزه جهت توزیع کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد گفت‌وگوها برای آزادی اسرا موافقت کند.
دیپلمات‌های آمریکایی بر سر حمایت آشکار و بی‌قید و شرط بایدن از رژیم صهیونیستی اختلاف‌نظر دارند و ده‌ها تن از مقام‌های فعلی و سابق ایالات متحده معتقدند که اعتراضات آنها موجب شده تا واشنگتن تاحدی میانه‌رو شود.

رئیس‌جمهور آمریکا بدون توجه به فجایع در حال رخ دادن در غزه و کشته شدن صدها زن و کودک بیگناه در بمباران‌های رژیم صهیونیستی معتقد است یک «وقفه بشردوستانه» آن هم برای خارج کردن گروگان‌های اسراییلی در غزه کافی است.