اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ترامپ در جدیدترین کلیپ ویدئویی خود در رسانه‌های اجتماعی وعده داده که بابت هر قطره خون آمریکایی که ریخته شود، گالنی از خون دشمن را می‌ریزد و به حمله هفتم اکتبر حماس علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه اشاره کرده است.
بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن با بازی در زمین نتانیاهوی محکوم به شکست و تشویق پشت پرده او به نسل‌کشی در غزه و تبدیل این منطقه به زمین سوخته، یکی از بدترین خطاهای محاسباتی خود را مرتکب شده است.

درهفته قبل وارد شدن ضربات سنگین به آمریکا پس از تحولات غزه را گوشزد کردم که در صورت تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در غزه، آمریکا دچار شکست‌های سنگین خواهد شد و بازنده واقعی این جنگ آنان خواهند بود‌. بدون تردید علائم این شکست در حال بروز است که به مصداق‌هایی از آن اشاره خواهم کرد.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک به کنگره اعلام کرد، تعداد فلسطینی‌های کشته شده در جریان جنگ رژیم صهیونیستی با جنبش حماس در غزه احتمالا از ۱۰ هزار تن گزارش شده توسط وزارت بهداشت محلی بیشتر است.

رئیس جمهور فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که کشورش ۸۰ میلیون یورو دیگر را برای کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین اختصاص خواهد داد که بدین ترتیب مجموع کمک‌های پاریس به فلسطین در سال جاری میلادی به ۱۰۰ میلیون یورو می‌رسد.
وزیر خارجه اسبق آمریکا امروز (پنجشنبه) گفت، رژیم صهیونیستی و فلسطین برای احیای روند شهرک‌سازی به «رهبری جدید» نیاز دارند و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نمی‌تواند شریکی برای راه‌حل ۲ دولتی باشد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار تلفات غیرنظامیان در نوار غزه به وضوح نشان می‌دهد که یک جای کار در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی می‌لنگد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کردند که یک فروند پهپاد MQ۹ آمریکایی را که در حال انجام فعالیت‌های خصمانه، نظارتی و جاسوسی در حریم هوایی آب‌های سرزمینی یمن بود، سرنگون کردند.