اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به جوانان فرانسه، تاکید کردند: سوال این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
رئیس قوه قضائیه در دیدار عدنان محمود با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی بسیار شدیدی که دشمن علیه ملت سوریه به‌راه انداخته است، خاطرنشان کرد: قطعاً بی‌رحمی دشمن که حتی کالاهای بسیار موردنیاز مردم سوریه و ایران اسلامی را تحریم کرده، جنایت علیه بشریت است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دنبال رفع مشکلات مردم است، افزود: درخواستم از قوه مقننه و قضاییه این است که همدیگر را یاری کنیم که سریعتر از این مشکلات را عبور کنیم و چهره دولت آنگونه هست به مردم معرفی شود.
طبق قوانین فدرال آمریکا نتیجه انتخابات همه ایالات باید تا تاریخ ۸ دسامبر به دفتر بایگانی ایالات متحده ارسال شود و در روز ۱۴ دسامبر «الکتورها» رای خود را به نامزد مورد حمایت خود بدهند.
ترامب با بایدن ! مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ! رای های خاکستری ممکن است در سرنوشت انتخابات این کشور موثر باشد ! پیش بینی شرکت بیش از ۶۵‌درصدی رای دهندگان‌! انتخاب‌ دو رقیب در هاله ای از ابهام! دمکرات ها از هم‌اکنون نگران برهم‌زدن نتیجه انتخابات از سوی ترامپ هستند !
مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح کرد که این کشور اکنون پس از اعمال تحریم‌های زیاد علیه ایران و روسیه، در زمینه مسائل مربوط به این کشورها کار زیادی از دستش بر نمی‌آید.
کارشناس مسائل امریکا با اشاره بر مدیریت بسیار ضعیف و پر نقد و چالش ترامپ؛ در برابر بحران کرونا، بیکاری و بحران نژاد پرستی گفت: درحال حاضر این 3 بحران دولت متحده امریکا را در بر گرفته است و سبب شده، تا نگرانی ها در داخل حزب جمهوری خواه افزایش پیدا کند.

در پی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا:

سفیر سوییس احضار شد

ایران به ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا، در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور واکنش نشان داد.
محبوبیت جو بایدن در بسیاری از ایالت‌های آمریکا و همچنین نارضایتی سیاستمداران از نحوه عملکرد رئیس جمهور فعلی آمریکا، ترامپ را در باتلاق شوم باخت در انتخابات ۲۰۲۰ غرق کرده است.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از انتخابات ۲۰۲۰:

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بایدن را می‌خواهند

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد همزمان با ادامه رقابت‌های فشرده جو بایدن و دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید در انتخابات ۱۳ آبان، بایدن در سایه نگرانی رنگین پوستان، با حضور مستقیم در پای صندوق های رای همچنان در سطح ایالتی و ملی نامزد پیشتاز انتخابات است.  

ملانیا ترامپ همسر رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از ابتلای فرزند خویش به ویروس کرونا خبر داد.

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می دهد که عملکرد بد در نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا و بی اعتمادی رای دهندگان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را از جو بایدن رقیب دموکراتش عقب انداخته است.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در یادداشتی با اشاره به ناموفق بودن اقدامات آمریکا در قبال ایران نوشت که تحریم های آمریکا نه ایران را به میز مذاکره کشاند، نه نفوذ منطقه ای آن را متوقف کرد و نه فعالیت های هسته ای و موشکی و نظامی تهران را متوقف کرد.
ظریف در گفت وگو با وزیر خارجه ژاپن تاکید شد؛

محدودیت های دارویی علیه ایران جنایت بشری است

وزیر امور خارجه محدودیت‌های غیرقانونی آمریکا در استفاده از منابع ارزی خود در کشورهای دیگر و جلوگیری این رژیم برای خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از فرسنگ‌ها دورتر از منطقه درگیری‌ها بین دو همسایه ایران بر سر قره‌باغ کوهستانی بیانیه صادر کرد و خواستار عدم دخالت ایران و ترکیه در این منازعه شده است.

انتخابات زودهنگام در آمریکا

ترامپ با کاخ سفید خداحافظی می کند؟

سال ۲۰۱۶ وقتی انتخابات آمریکا به روز موعودش رسید، اکثر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها خود را برای پیروزی هیلاری کلینتون آماده کرده بودند؛ چراکه بیشتر نظرسنجی‌ها از اختلاف فاحش هیلاری کلینتون با دونالد ترامپ خبر می‌داد.